۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۱
کد خبرنگار: 2588
کد خبر: 84486951
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرصتی برای جبران شرمندگی‌هایمان در قبال شهدا

مراغه- ایرنا- هفته مزین به نام و یاد شهدا فرصتی برای قدردانی از خانواده‌های این بندگان صالح خدا به شمار می‌رود تا غنای فرهنگی و فهم جامعه به نمایش گذاشته شده و از شرمندگی‌هایمان در قبال آنان کمی کاسته شود؛ فرصتی که امروز برای تجلیل از فرزندان شاهد شهرداری مراغه نیز غنیمت شمرده شد. 

به گزارش ایرنا سرپرست شهرداری مراغه روز سه‌شنبه بخشی از فعالیت‌های فرهنگی مجموعه مدیریت شهری همزمان با هفته دفاع مقدس را بیان و اضافه کرد: شهرداری مراغه با تقدیم هشت شهید در دوران دفاع مقدس اکنون نیز پذیرای ۲۵ نفر از فرزندان شهدای این شهرستان است.

«تورج درگاهی» که این روزها با روحیه جهادی در تکاپو برای پیشبرد اهداف مجموعه مدیریت شهری است، افزود: وجود چندین جانباز و ایثارگر و رزمنده هشت سال دفاع مقدس در بخش‌های مختلف شهرداری نیز نشان می‌دهد که الگوهای ایثارگری و جهاد هنوز هم در این مجموعه خدوم و تلاشگر حضور دارند.

فرصتی برای جبران شرمندگی‌هایمان در قبال شهدا

وی اضافه کرد: تجلیل از خانواده‌های شهدا در حقیقت قدردانی از مجاهدت‌های انسانهایی است که برای حفظ امنیت و آسایش  جامعه، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و این کمترین کاری است که می‌توانیم در قبال آنها انجام دهیم.

«درگاهی» اظهار داشت: نصب بیش از ۹۰ بنر و المان ویژه گرامیداشت شهدا و دفاع مقدس، غبارروبی مزار شهدا، رونمایی از چندین کتاب مربوط به دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی از جمله برنامه‌های دیگر مجموعه مدیریت شهری مراغه در جهت گرامیداشت هفته دفاع مقدس به شمار می‌رود اما همچنان در قبال شهدا شرمنده‌ایم.

دفاع مقدس درس ایثار و شهادت به ما آموخت

رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این آیین گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد هزاران صحنه عاشورایی از سوی رزمندگان و شهدا بودیم و درس‌های ماندگاری چون ایثار و شهدا را آموختیم.

«ناصر رحمتی» به عنوان یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس در لابلای سخنان خود خاطره‌هایی از ایثارگری‌های آن دوران ذکر کرد و افزود: تاثیر همان درس‌های ماندگار ایثار و شهادت اکنون نیز در جامعه ما به چشم می‌خورد که یکی از مصادیق آن جانفشانی مدافعان حرم است.

وی با بیان اینکه تاکنون در خور شان شهدا از فرهنگ دفاع مقدس در جامعه استفاده نشده، اضافه کرد: در عصر حاضر نفوذ فرهنگی غرب جدی بوده و تهدیدی برای ارزش‌های متعالی در جامعه اسلامی است.

وی امنیت کنونی کشور و جامعه اسلامی را مرهون خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و رهنمودهای رهبری دانست و اظهار داشت: برای آزادی هر وجب از خاک میهن اسلامی در هشت سال دفاع مقدس شهید داده‌ایم و باید هر کسی در هر پست و مقامی خادم این ملت باشد.

«رحمتی» اضافه کرد: درایت رهبری موجب شده است تا فتنه‌های دشمنان یکی پس از دیگری خنثی شود و ما نیز در باید در جهت جبران شرمندگی‌هایمان در قبال شهدا و رهبری به این مردم خدمت کنیم. 

خانواده‌های شهدا ولی‌نعمتان امروز جامعه هستند

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز گفت: امنیت، آرامش و سربلندی امروز مدیون شهدای هشت سال دفاع مقدس و ایثاگری‌های خانواده‌های آنان بوده و آنان ولی‌نعمتان امروز جامعه هستند.

سرهنگ سعید رشیدی افزود: تنها جنگ دنیا که ابرقدرت‌های شرق و غرب در کنار هم از یک طرف درگیر حمایت کردند، جنگ ایران و عراق بود و رزمندگان این مرز و بوم با دستان خالی در برابر رژیم بعثی صدام که از حمایت‌های شرق و غرب و پول‌های نفتی اعراب و بمب‌های شیمایی اروپا بهره مند بود، ایستادند و حماسه آفریدند.

وی ادامه داد: رزمندگان و جوانان میهن اسلامی نزدیک به یک دهه با کمترین امکانات عالی‌ترین جلوه‌های اسلامی و اخلاقی را که پس از عاشورا بی‌نظیر بود، نشان دادند. 

سرهنگ رشیدی اضافه کرد: دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را به قیام سرخ عاشورا پیوند داده و موجب شده است تا ملت‌های مظلوم منطقه و جهان به ایستادگی در برابر استکبار و قدرت‌های شرق و غرب امیدوار شوند و دگردیسی بزرگی در دنیا روی دهد.

وی بیان کرد: قدرت‌های شرق و غرب، صدام امحق را برای جلوگیری از گسترش انقلاب اسلامی به دنیا تحریک کرده و جنگ خانمانسوزی را به کشورمان تحمیل کرده بودند اما به برکت هشت سال دفاع مقدس توانستیم انقلاب را به دنیا صادر کرده و پایه‌های نظام اسلامی را مستحکم‌تر کنیم. 

فرماندار سپاه مراغه: اگر می‌خواهیم کمی از شرمندگی‌هایمان در قبال شهدا کاسته شود، باید به این مردم خدمت کنیم.

به گزارش ایرنا، دفاع مقدس به فرموده رهبری از اول تا آخر مدبرانه و عقلایی بود و همین ویژگی‌ها در گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیز پشتوانه تجلیل از خانواده معظم شهدا در مجموعه مدیریت شهری مراغه به شمار می‌رود. 

مجموعه مدیریت شهری طی ماه‌های اخیر در برگزاری بسیاری از برنامه‌های فرهنگی سطح شهرستان پیشگام بوده و  فعالیت های گسترده‌ای را 
در همین راستا برنامه ریزی می کند. 

تا جایی که رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مراغه چندی پیش به خبرنگار ایرنا گفته بود که کارگروه‌های تخصصی در این کمیسیون تشکیل، و اولویت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان به زودی تدوین می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha