۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84485461
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری آیین باشکوه اربعین حسینی در پاکستان

۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۷
کد خبر: 84485461
برگزاری آیین باشکوه اربعین حسینی در پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - آیین‌های باشکوه بزرگداشت اربعین حسینی در بیشتر شهرهای پاکستان تحت تدابیر امنیتی خاصی برگزار شد و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت در غم جانسوز چهلمین روز از شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان اشک ماتم ریخته و به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز دوشنبه شهرهای مختلف پاکستان از جمله «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور شاهد تشکیل دسته جات عزاداری و برگزاری محافل عزاداری به مناسبت اربعین حسینی بود.

مسلمانان عزادار پاکستان غم و اندوه خود را از اینکه امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا در پیاده‌روی جهانی اربعین حسینی حضور ندارند، ابراز داشتند.

به همین مناسبت راهپیمایی‌های نمادین با عنوان پیاده‌روی اربعین حسینی در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان و سایر شهرهای این کشور برگزار شد.

شبکه‌های خبری پاکستان نیز همزمان برنامه‌های زنده از آیین‌های ویژه چهلمین روز شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا در مناطق مختلف این کشور منعکس کرد.

امروز نوزدهم ماه صفر در پاکستان است و آیین‌های اربعین حسینی تا فردا مصادف با ۲۰ صفر در شهرهای این کشور ادامه خواهد یافت.

برگزاری آیین‌های باشکوه اربعین حسینی در پاکستان

پلیس در شهرهای پاکستان از جمله اسلام‌آباد به حالت آماده باش درآمده و خدمات تلفن همراه نیز در بیشتر شهرها تا پاسی از شب قطع است. 

در شهرهای کویته، کراچی، لاهور و پیشاور نیز تدابیر امنیتی ویژه‌ای اندیشده شد تا مراسم اربعین حسینی در امنیت کامل برگزار شود.

در اربعین حسینی، امام بارگاه‌ها (حسینیه) و مراکز مذهبی مملو از جمعیت می‌شود و این روز را در پاکستان «چهلم» می‌نامند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha