به تو از دور سلام

۵ مهر ۱۴۰۰، ۷:۵۶
کد خبر: 84485264
به تو از دور سلام

کرمانشاه - ایرنا - اربعین دیگری از راه رسید و خون حسین (ع) به چله نشست تا سراسر استان کرمانشاه همگام با دیگر مسلمانان جهان، رخت عزا به تن نموده و سوگوار امام مهربانی‌ها شوند. امام مهربانی ها، حال که توفیق زیارتت امسال هم نصیبمان نشد به تو از دور سلام می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیستم صفر مصادف با چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و اصحاب و یاران باوفایشان در دشت کربلاست، روزی که به نقطه وحدت میلیون ها مسلمان تبدیل شده و عاشقان و شیفتگان آن حضرت سوگوارش هستند.

۴۰ روز از ندای تاریخی امام تشنه لبان که در عصر غمبار روز عاشورا فریاد بی پاسخ 'هل من ناصر ینصرنی' سر داد، می گذرد تا امروز و پس از گذشت یک هزار و ۳۸۲ سال از آن واقعه جانسوز، عاشقان و شیفتگانش لبیک گویانش باشند.

امروز میلیون ها مسلمان و آزادی‌خواه در گوشه و کنار جهان خود را ریزه‌خور خوان حسین می‌دانند و چشم به شفاعت شفیع روز محشر دارند.

در چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، طنین 'حی علی العزا ' از زمین و زمان به گوش برسد و عرشیان و فرشیان، سوگوار امام تشنه لب خود هستند.

چهل روز از شهادت سردار رشید و علمداری می گذرد که در شب عاشورا امان نامه دشمن را به صدها تکه تبدیل کرد تا آبرو و عزت ابدی خود را بازیچه زندگانی کوتاه و چند روزه دنیا نکرده باشد.

چهل روز از صبر و استقامت آن بانوی جلیله ای می گذرد که بزرگترین جنایات بشریت را در قبال عزیزترین عزیزانش دید اما بر این مصائب عظما صبر کرد تا طاقت از کف اهل حرم نرود.

و چهل روز از ایثارگری آزاده ترین انسان های تاریخ می گذرد که حاضر شدند در بدترین شرایط ممکن سختی تیغ و شمشیر را بر خود بخرند اما دست از حمایت امام و مولای خود برندارند.

در واقعه کربلا درس های بزرگی برای بشریت نهفته است، واقعه ای که چراغ هدایت و نشان دهنده راه آزادی و آزادگی شد و به انسان ها راه و رسم چگونه زیستن را آموخت.

واقعه کربلا روایتگر آزاده ترین انسان هایی است که حاضر شدند در سخت ترین شرایط، سختی تیغ و شمشیر را بر خود بخرند اما دست از حمایت امام و مولایشان برندارند.

همزمان با فرا رسیدن روز اربعین حسینی (ع) مردم کرمانشاه همگام با سایر مردم کشور و مسلمانان جهان به سوگ نشسته و در عزای سرور و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.

امسال نیز مانند سال گذشته و بر خلاف سال های قبل به علت شیوع کرونا، میلیون ها عاشق و دلداده حسینی توفیق زیارت و تشرف به کربلای معلا را از دست دادند و کیلومترها دورتر دست ارادت و ادب را بر سینه نهاده و به حضرتش سلام دادند.

اربعین امسال متفاوت تر از سال های پیش برگزار شد، کرمانشاه، خوزستان و ایلام توفیق خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا را پیدا نکردند و موکبی برپا نشد تا حسرت امسال در دل های عاشقان خاندان عصمت و طهارت برای همیشه باقی بماند.

خون حسین به چله نشست تا دل های عاشقانش حریم ملکوتیش را طواف کنند و بال در بال ملائک فریاد آزادی خواهی و استکبارستیزی را سر دهند.

امام حسین (ع) نجات بخش اسلام از تحریف و دروغ شد

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسین (ع) نجات بخش اسلام از خطر تحریف و دروغ بودند، گفت: آل ابوسفیان تا می توانستند اسلام را به شیوه خود در میان پیروان خود تفسیر می کردند و همین موضوع برای این دین الهی خطرناک بود.

آیت الله امان نریمانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: امام حسین (ع) با قیام شکوهمندش اسلام را از این خطر نجات داد و به دنیا فهماند که این دین الهی چیزی غیر از ان است که توسط یزید و اطرافیانش به نمایش گذاشته شده است.

وی همچنین در خصوص فضیلت عزاداری بر امام حسین و اشک ریختن بر مصائب ایشان، اظهار کرد: در این فضیلت همین بس که عزادار سیدالشهدا (ع) اگر قطره اشکی در مظلومیت آن امام شهید بریزد گناهان شخصیش پاک می شود.

آیت الله نریمانی ادامه داد: مقام و مرتبه امام حسین (ع) آنقدر بالاست که رسول اکرم (ص) در خصوص ایشان فرمودند که «حسین از من است و من از حسین هستم»، جمله ای که بار مفهومی زیادی در بردارد.

این مقام مسوول تصریح کرد: پیغمبر اسلام بارها به امام حسین (ع) به شکل ویژه ای اظهار محبت کرده بود و امت اسلامی از علاقه خاص رسول خدا به ایشان آگاه بودند.

وی یادآوری کرد: پیامبر اکرم (ص) بار رسالت امت اسلامی را بردوش داشتند و امام حسین (ع) این بار رسالت عظیم را با نثار جان خود بر دوش کشیده و اجازه ندادند تا اسلام ناب محمدی (ص) از بین برود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha