عیار علمی آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی را آیندگان درک خواهند کرد

قم-ایرنا- تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در پیامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله حسن‌ حسن‌زاده آملی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: این عالم از جمله شخصیت‌های بزرگ تاریخ است که عیار علمیت او را آیندگان درک خواهند کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری آستان حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سید محمد سعیدی در این پیام آورده است: عروج روح بلند و ملکوتی عارف واصل و علامه ذوالفنون حضرت آیت الله حسن زاده آملی که شخصیتی رشدیافته در مکتب اسلام بودند، رخنه ای جبران ناپذیر به شمار می رود و موجب اندوه و تالم فراوان است.

وی افزوده است: وی از جمله شخصیت‌های بزرگ تاریخ هستند که عیار علمیت ایشان را آیندگان درک خواهند کرد. تبلور بصیرت آن عالم وارسته در آن جمله معروفشان به یادگار مانده که فرمودند: گوشتان به دهان رهبر باشد که گوش ایشان به فرمان خاتم الانبیاء(ص) است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داده است: این جانب از جوار مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه(س) درگذشت آن علامه کم نظیر در تاریخ را به محضر حضرت صاحب الزمان(عج)، مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه و همه علما و بزرگان جهان اسلام و مردم انقلابی آمل تسلیت عرض نموده و برای شاگردان و بازماندگانشان از درگاه ایزدمنان صبر و اجر وافر طلب می‌نمایم.

علامه حسن حسن‌زاده آملی دانشمند برجسته و عالم شاخص دینی ساعت ۲۲ شب گذشته به دلیل نارسایی قلبی پیشرفته در ۹۳ سالگی در بیمارستانی در شهر آمل استان مازندران درگذشت.

حال علامه از یک سال پیش ناخوش بود و ۲۳ شهریور امسال هم شایعه فوت وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

این فیلسوف بزرگ ایرانی پس از سکونت در قم، ۱۴ دوره شرح منظومه، چهار دوره اشارات، یک دوره اسفار اربعه و چهار دوره شرح فصوص قیصری را تدریس کرد؛ شرح تمهید و مصباح الانس نیز از جمله تدریس‌های اوست. وی همچنین حدود ۱۷ سال دروس ریاضیات، هیات، وقت و قبله را درس داده که کتاب دروس «معرفة الوقت و القبلة» محصول آن درس‌هاست./

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha