هزار و ۱۰۰ تن جو میان عشایر خراسان شمالی توزیع می‌شود 

بجنورد -ایرنا- مدیرعامل اتحادیه عشایری خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۱۰۰ تن جو با قیمت یارانه‌ای میان عشایری که دام خود را درقالب طرح خرید تضمیمی به دولت عرضه کرده اند، توزیع می‌شود. 

روح الله ارشادی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مرحله نخست ۱۰ هزار راس دام عشایر با قیمت تضمینی خریداری و کشتار شده است که دامدار به ازای هرکیلوگرم دام عرضه شده در قالب این طرح سه کیلوگرم جو دریافت می کند.

وی با بیان اینکه توزیع جو بزودی در میان این عشایر آغاز می شود افزود: تاکنون بیش از ۸۰ درصد از وجوه مربوط به خرید دام زنده از عشایر در قالب طرح خرید تضمینی پرداخت شده است.

وی گفت: اجرای طرح خرید تضمینی دام عشایر گامی برای تعدیل قیمت ها در بازار بود اما تاکنون نتوانسته است خواسته این تولیدکنندگان را محقق سازد، هنوز قیمت دام زنده در بازار پایین است و تقاضا برای عرضه دام زیاد است، بسیاری از عشایر خواستار فروش دام خود هستند اما خرید به کندی انجام می شود.

ارشادی افزود: عشایر استان بیش از ۲۰۰ هزار راس دام آماده عرضه دارند اما تاکنون تنها ۱۰ هزار راس خریداری شده است، در مرحله دوم هم قرار است ۱۰ هزار راس دام از عشایر استان خریداری و گوشت آن ذخیره سازی شود. 

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در زمینه خرید تضمینی دام زنده عشایر رتبه دوم استان های کشور را دارد گفت: این طرح برای حمایت از این تولیدکنندگان در دستور کار قرار گرفته است و در آن دام پرواری و دام حذفی عشایر به کشتارگاه فرستاده می شود. 

مدیرعامل اتحادیه عشایری خراسان شمالی  خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی دام سبک عشایری به ازای هر کیلوگرم ۴۵۰ هزار ریال است و عشایر به ازای تحویل هر کیلوگرم دام زنده، سه کیلوگرم نهاده دامی دولتی دریافت می کنند. 

۳۰ هزار نفر عشایر خراسان شمالی در قالب پنج هزار و ۳۵۰ خانوار  حدود ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند که ۲۵ درصد گوشت استان را تولید می‌کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha