۲ مهر ۱۴۰۰، ۸:۵۲
کد خبر: 84482032
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اولویت های بازگشایی مدارس حضوری در استان بوشهر اعلام شد

بوشهر- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت:همه مدرسه‌های استان فعالیت خود را از روز شنبه سوم مهرماه به صورت رسمی آغاز می‌کنند اما فعالیت حضوری مدرسه‌ها تابع شرایط و ضوابطی است که در دستورالعمل بازگشایی بر آن تاکید شده است.

حسین درتاج روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: تامین سلامت و توجه همزمان به آموزش بعنوان خط قرمز و اولویت آموزش و پرورش به شمار می‌آیددر همین راستا براساس سیاست‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی بازگشایی حضوری مدرسه‌ها به صورت آرام، تدریجی و اقتضایی انجام می‌شود.

وی گفت: این شرایط و ضوابط شامل فراهم بودن شرایط ایمن در مدارس بر اساس پروتکل‌ها و تبعیت از زمان بندی و اولویت‌های مندرج در شیوه نامه بازگشایی ابلاغی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در صورت فراهم بودن شرایط بر اساس تشخیص کمیته سلامت ومصوبه‌های شورای مدرسه، مدیر مدرسه ضمن تکمیل فرم خود اظهاری به منظور اعلام آمادگی برای بازگشایی حضوری و پس از تایید اداره منطقه متناسب با اولویت های تعیین شده اقدام به بازگشایی حضوری مدارس می‌کند.

وی افزود: اولویت اول بازگشایی مدارس به صورت حضوری مدرسه‌های روستایی و عشایری کم جمعیت تا ۱۵ نفر دانش آموز که از هفته اول مهر و زیر ۳۰ نفر از هفته سوم مهر بازگشایی انجام می‌شود.

درتاج اولویت دوم را شامل مدرسه‌های دارای جمعیت تا ۳۰۰ دانش آموز ( اعم از روستایی، عشایری و شهری ) از هفته اول آبان ماه و اولویت سوم مدرسه‌های بالای ۳۰۰ دانش آموز  که از هفته سوم آبان ماه می‌توانند آموزش حضوری داشته باشند.

وی به یکسری استثناها اشاره کرد وگفت : هنرستان‌ها برای درس‌های کارگاهی ومهارتی  و پایه اول ابتدایی در تمام مدرسه‌ها با توجه به شرایط خاصی که دارند می‌توانند از ابتدای مهرماه آموزش حضوری داشته باشند.

درتاج افزود: در مدرسه‌های پرجمعیت دانش آموزان پایه اول ابتدایی به صورت گروه‌های کوچک تر می‌توانند به منظور آشنایی با آموزگار خود در مهر ماه یک روز در هفته در مدرسه حضور یابند .

وی اضافه کرد: تا قبل از فراهم شدن شرایط و اعلام آمادگی مدرسه بر اساس اولویت‌های اعلام شده کلاس‌های درس به صورت مجازی و در شبکه شاد برگزار می‌شود.

درتاج اظهار امیدواری کرد: با توجه به آسیب‌های وارده به دانش آموزان طی یک و نیم سال اخیر از نظر آموزشی و تربیتی و افت پنهان آموزشی با تدابیر اندیشیده شده تلاش شود زمینه بازگشت دانش آموزان به کلاس‌های حضوری فراهم شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha