۳ مهر ۱۴۰۰، ۷:۵۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84481916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد کشاورزی گناباد ۱۳۷ درصد تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی را جذب کرد

گناباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت:افزون بر ۵۲ میلیارد ریال معادل ۱۳۷ درصد تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی این شهرستان طی ۶ ماهه نخست امسال جذب شد.

نعمت غفوری کاخکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع سهمیه تسهیلات مکانیزاسیون گناباد در سال جاری ۴۸ میلیارد ریال است در حالی که طی ۶ ماهه نخست امسال با پیگیریهای نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی بیش از سهمیه تخصیصی ۷۷ پرونده خرید شامل کمباین، تراکتور و ادوات کشاورزی با اعتباری معادل۸۳ میلیارد ریال (به میزان ۱۷۳ درصد سهمیه) تکمیل و به بانک ارسال شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات برای تامین ۳۶ دستگاه تراکتور و ۹۸ دستگاه انواع ادوات و دنباله بند و یک دستگاه کمباین برداشت غلات به متقاضیان اعطا  شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: توسعه ضریب مکانیزاسیون در عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات، افزایش ۳۰ درصدی محصولات، کاهش نیروی
کارگری، انجام به موقع عملیات، کاهش هزینه ها و افزایش درآمد و رشد بهره وری در بخش کشاورزی را به دنبال دارد.
غفوری با اشاره به این که ارتقای شاخص مکانیزاسیون یکی از اولویت های مدیریت جهاد کشاورزی گناباد است افزود: مکانیزاسیون یکی از راههای گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزی پایدار است و با گذشت زمان و محدودیت در منابع، نهاده ها و عوامل تولید و افزایش روزافزون جمعیت، نقش و جایگاه آن بیشتر می شود و به کمک آن می توان ضمن مدیریت نهاده های بذر، کود و سم و حتی مدیریت آب و خاک اقدام به تولید پایدار و اقتصادی کرد.

گناباد با تولید سالانه ۲ هزار و ۲۰۶ تن تخم مرغ رتبه نخست، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر رتبه دوم، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز رتبه سوم و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ، رتبه چهاردهم خراسان رضوی را در بین ۳۳ شهرستان این استان دارد.

۱۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی گناباد با کشت و زرع بر روی ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و پرورش ۵۰۰ هزار راس دام، سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.  
مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.  

این شهرستان متشکل از ۲ بخش "مرکزی و کاخک" است و چهار شهر "گناباد، بیدخت، روشناوند و کاخک" و ۱۰۶ روستا دارد و ۳۴ هزار نفر از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha