طرح توسعه و تحولِ اجتماع محور در اصفهان باید توسعه مدار باشد

اصفهان-ایرنا- معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: طرح "توسعه و تحولِ اجتماع محور" محلات کم برخوردار این استان باید همسو و در جهت توسعه پایدار باشد.

سید حسن قاضی عسگر عصر پنجشنبه در حاشیه شورای هماهنگی طرح "توسعه و تحولِ اجتماع محور" محلات کم برخوردار استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این طرح باید الگوی بومی طراحی و اجرا کنیم.
وی با اشاره به اینکه طرح "توسعه و تحولِ اجتماع محور" تصریح ‌کرد: دستگاه‌های مربوطه طرح ایجاد خانه‌ها و مراکز مورد نیاز برای توانمندسازی محلات را در جلسه امروز ارائه کردند و مقرر شد پس از ارائه طرح‌ها، نظرها اخذ و در مدلی نظام‌مند در جلسه آینده ارائه شود.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان ادامه داد: الگوی بازآفرینی شهری و برنامه‌های توسعه نیز احصا خواهد شد و همه با هم در تدوین مدلی کارآمد به کار گرفته می‌شود.
قاضی عسگر یادآور شد: طرح "توسعه و تحولِ اجتماع محور" محلات کم برخوردار  قرار است در ۲ هزار و ۲۰ محله کشور اجرا شود. 
به گزارش ایرنا، طرح "توسعه و تحولِ اجتماع محور" محلات کم برخوردار استان اصفهان از شهریور امسال در بیش از ۸۰ محله استان اصفهان اجرایی شده است.
در قالب این طرح که برای محله‌های کم‌ برخوردار استان اصفهان اجرا می‌شود مقرر است برنامه‌های توسعه‌ای مانند تهیه مسکن، ارائه خدمات ضروری، آموزش، اشتغال‌زایی، توانمندسازی، بهداشت و درمان انجام شود.
در این طرح به‌منظور توانمندسازی شهروندان از ظرفیت آنان با محوریت و حمایت نهادهای مختلف مانند بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، هلال احمر، سپاه و بسیج استفاده می‌شود.
اصفهان به‌عنوان استان آزمایشی (پایلوت) این طرح معرفی شده است تا پس از شناسایی نقاط ضعف و قوت در همه محله های کم برخوردار کشور به اجرا در آید.
بر اساس برنامه اعلام شده در هر یک از محله‌ها یک نهاد، خانه ای را دایر و پیشبرد فعالیت‌ها  را در آن محل مدیریت خواهد کرد.
چشم‌انداز طرح "توسعه و تحول اجتماع‌محور" محلات کم برخوردار استان اصفهان، تبدیل محلات کم برخوردار به محلاتی با کودکان، نوجوانان و جوانان توانمند و کارآمد و مؤثر در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ است.
درمجموع بیش از ۲ هزار هکتار از گستره شهرهای استان اصفهان شامل اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و شهرضا را مناطق حاشیه‌نشین تشکیل می‌دهد.
نسبت حاشیه‌نشینان استان اصفهان به کشور به‌غیراز آمار اتباع بیگانه ازنظر جمعیت و وسعت به ترتیب حدود پنج و چهار درصد است.
اصفهان با حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، سومین استان پرجمعیت کشور است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha