۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 1258
کد خبر: 84480423
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جاماندگان اربعین از قرچک تا شهرری پیاده‌روی می‌کنند

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان قرچک: آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از قرچک تا شهرستان ری برگزار می‌شود.

بهمن خطیبی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت: در آئین پیاده روی جاماندگان اربعین، عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که از فیض حضور در کربلای معلی جامانده‌اند، با پای پیاده مسیر قرچک تا حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) شهرری را طی می‌کنند.

وی گفت: عزاداران حسینی در روز اربعین، پس از اقامه نماز صبح از میدان امام خمینی(ره) قرچک با پای پیاده مسیر قرچک تا شهرری را طی می‌کنند و در حرم مطهر سید الکریم(ع)، خود را در فضای معنوی کربلا حس کرده و به عزاداری خواهند پرداخت.

فرماندار قرچک افزود: در برگزاری این آیین، رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تأکید است تا خطر انتقال ویروس کرونا به حداقل برسد؛ به همین منظور ناظران شبکه بهداشت و درمان بر فعالیت موکب‌ها نظارت کامل دارند.

خطیبی گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با تمامی ادارات، در طول مسیر ۲۵ کیلومتری قرچک تا شهرری، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اجرا می‌شود.

وی گفت: عوامل امنیتی، انتظامی، شهرداری، پلیس راهور، نیروهای امدادی، اورژانس، نیروهای خدمات‌رسان و آتش‌نشانی نیز آمادگی لازم را دارند تا حرکت عزاداران حسینی بدون مشکل صورت گرفته و شرایط لازم برای تسهیل در مسیر رفت و برگشت فراهم شود.  

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha