۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 1254
کد خبر: 84477673
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

از دستگیری دندانپزشک قلابی تا پلمب ۹ قهوه‌خانه در تهران

تهران- ایرنا- دستگیری دندانپزشک قلابی، پلمب ۹ قهوه خانه و کشف سوخت قاچاق به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان، از مهمترین عناوین خبرهای امروز/دوشنبه/ پلیس پایتخت است.

به گزارش ایرنا، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی اعلام کرد: سارق به عنف و زورگیری که اقدام به سرقت طلا از بانوان در پوشش راننده در محدوده جنوب غرب تهران کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی گفت: پیرو شکایت زنی جوان مبنی بر سرقت به عنف طلاهای وی، رسیدگی به پرونده در دستورکار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی اعلام کرد، حدود ساعت ۱۶ بیست و ششم تیر در خیابان ابوذر سوار یک خودروی سمند نقره‌ای شدم که راننده جوان ناگهان با تغییر مسیر و توقف در محیطی خلوت با تهدید و ایجاد رعب و وحشت طلاهایم را گرفت و النگوهایم که به راحتی از دستم خارج نمی‌شد را با استفاده از ناخن‌گیر بریده و از دستم خارج کرد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی ادامه داد: کارآگاهان با تحقیقات و بررسی‌های بیشتر به این نتیجه رسیدند که سه فقره شکایت دیگر با همین شیوه مجرمانه ثبت شده که پس از تجزیه و تحلیل موضوع، سریالی بودن این نوع سرقت‌ها در حوزه استحفاظی کلانتری‌های ۱۴۹ امامزاده حسن (ع) و ۱۶۱ ابوذر محرز شد.

وی گفت: در یکی از این شکایت ها، مالباخته اعلام کرده بود که ۲ مرتبه سوار خودروی مذکور شده که در بار اول با راننده طرح دوستی ریخته و از وی شماره‌ای در اختیار دارد که با اقدامات پلیسی و شیوه های نوین و علمی کشف جرم هویت سارق به نام اصغر شناسایی شد.

عزیزخانی خاطرنشان کرد: با دعوت از شاکیان و ارائه تصاویر بدست آمده از اصغر، همگی وی را به عنوان سارق زورگیر اموال خود شناسایی کردند، در نهایت با بررسی آدرس‌های متهم و شناسایی مخفیگاه وی، متهم سوار بر یکدستگاه خودروی سمند نقره‌ای که دارای سابقه توقیف در شهرستان رباط کریم نیز بوده، دستگیر شد.

وی افزود: وی در ابتدا منکر جرائم خود بود اما با مشاهده شواهد و مواجهه حضوری با شاکیان، به سرقت‌های سریالی خود اعتراف کرد؛ در بازرسی از خودروی وی دو عدد ناخن‌گیر که بوسیله آن اقدام به بریدن النگوی شکات می کرده است، نیز کشف شد و با هماهنگی قضائی، متهم برای ادامه تحقیقات تحت نظر است.

دندانپزشک قلابی در دام پلیس گرفتار شد

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی اظهار داشت: به دنبال دریافت خبری در خصوص فعالیت فردی با مدارک پزشکی جعلی در حوالی محله مسعودیه، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ نادر مرادی ادامه داد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم با اجاره مطب بوسیله مُهر طبابت و شماره نظام پزشکی جعلی اقدام به ارائه خدمات دندانپزشکی به صورت غیرقانونی به شهروندان می کرده و مبالغ هنگفتی را نیز از این راه بدست آورده است.

وی خاطرنشان کرد: ماموران پلیس بلافاصله با انجام هماهنگی قضائی به همراه نماینده شبکه بهداشت به مطب مورد نظر در حوالی مسعودیه اعزام و در یک اقدام پلیسی وی را دستگیر و به پلیس امنیت عمومی منتقل کردند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پایتخت با بیان اینکه متهم با اعتراف به بزه انتسابی برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد، گفت: مطب مذکور براساس دستور قضائی پلمب شد.

پلمب ۹ قهوه‌خانه و سفره‌خانه متخلف در پایتخت

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس تهران بزرگ اعلام کرد: در راستای طرح ارتقای امنیت عمومی و جلوگیری از بروز تخلفات صنفی و شیوع ویروس منحوس کرونا، روز گذشته تیم‌هایی از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پایتخت به همراه تمام پایگاه‌های ده‌گانه پلیس امنیت عمومی، کنترل و نظارت بر صنوف را با جدیت و با بکارگیری تمام توان و استعداد موجود در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ‌ نادر مرادی گفت: در ساماندهی اصناف و برخورد با ناهنجاری‌ها، بیست و هفتم شهریور ماه از تعدادی سفره‌خانه‌های سنتی و قهوه‌خانه‌های سطح شهر تهران بازدید صورت گرفت.

وی بیان داشت: در این طرح نظارتی، مأموران به ۹ قهوه‌خانه مشکوک شدند و در بازدید صورت گرفته دریافتند، متصدی سفره خانه با بستن درهای ورودی و خروجی صنف خود بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن استعمال قلیان این محل را به پاتوقی برای افراد مجرم و انجام برخی رفتارهای هنجارشکن کرده که با هماهنگی قضائی واحدهای صنفی مذکور به علت تخلفات صنفی پلمب شدند.

مرادی با اشاره به اینکه متصدی این واحدهای صنفی برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا حفاظت از سلامتی شهروندان از اولویت های اصلی پلیس بوده و از شهروندان تقاضا دارم تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعاً از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.


دستگیری سه نفر از عاملان تخریب خودرو در جنوب شرق تهران

رئیس پلیس امنیت عمومی بیان داشت: در ابتدای هفته جاری از طریق سامانه ۱۱۰ گزارشی در خصوص عربده‌کشی و تخریب چهار دستگاه خودرو توسط سرنشینان چهار دستگاه موتورسیکلت دریافت شد و ماموران با بررسی میدانی و گفتگو با شاکیان به نتیجه رسیدند که در براساس اظهارات یکی از شکات، وی با چند تن از اقوام خود دچار مشکلات شخصی بوده که همین امر باعث حضور این افراد در محل و تخریب خودروها شده است.

سرهنگ پیام کاویانی گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مخفیگاه متهمان در محدوده افسریه شناسایی و عصر روز گذشته ۲۸ شهریورماه تیمی از ماموران به محل اعزام و پس از مراقبت چند ساعته هر سه متهم را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه هر سه متهم ضمن اعتراف به جرم خود به دادسرا معرفی شدند، خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری سایر متهمان این پرونده در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف بیش از ۵۰۰ میلیون تومان سوخت قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: ماموران با اطلاع از آن‌که، فردی در محدوده اتوبان امام رضا (ع) مبنی بر راه اندازی کارگاه غیرمجاز تغلیظ و استحصال سوخت با استفاده از مخزن‌های سوخت حرارتی و سرد کننده،   برای انتقال گازوئیل بصورت قاچاق و غیرمجاز، ماموران برای برخورد قانونی، وارد عمل شدند.

سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی افزود: پس از بازرسی از این کارگاه مشخص شد هشت مخزن ۳۰ هزار لیتری در این محل دپو شده است، همچنین ۲ مخزن ۳۰ هزار لیتری حرارتی (بویلر) و ۲ مخزن ۴۰ هزار لیتری سرد کننده نیز فعال هستند که پس از بازرسی حدود ۱۰۰ هزار لیتر فرآورده نفتی از نوع گازوئیل کشف و مالک اصلی کارگاه نیز شناسایی و دستگیر شد.

وی اظهار داشت: صاحب ملک اعلام کرد که ۲ماه است این کارگاه راه اندازی شده و سوختها را از منابع مختلف و خودروهای عبوری تهیه می کنم؛ با هماهنگی قضائی ۱۰۰ هزار لیتر گازوئیل کشف شده در همان محل به عوامل شرکت نفت تحویل داده شد که براساس اعلام کارشناسان این شرکت، ارزش ریالی این فرآورده های نفتی ۵۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha