۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84477583
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۳ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

بیرجند - ایرنا - فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۶۳ عنوان برنامه با شعار "ما مقتدریم" توسط یگان‌های آجا در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمود محمودی روز دوشنبه در نشست خبری و جلسه هماهنگی یگان‌های آجا در چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس افزود: شیوع ویروس کرونا در ۲ سال گذشته باعث شده که آیین رژه نیروهای مسلح به عنوان نماد بین‌المللی در کشور برگزار نشود اما آمادگی نیروهای نظامی همچنان پابرجا است و آماده هرگونه دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی گفت: با توجه به تسریع در روند واکسیناسیون و کاهش موارد شیوع کرونا آمادگی لازم برای برگزاری رژه نیروهای مسلح در تمامی ارکان با قوت و اقتدار وجود دارد.

فرمانده لشکر عملیاتی ۳۰ ارتش در بیرجند با بیان اینکه ۳۱ شهریور با عنوان "پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت" آغاز هفته دفاع مقدس است افزود: مراسم تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت با حضور و سخنرانی ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری برگزار می‌شود که ۴۰ پیشکسوت جهاد و مقاومت استان نیز به صورت نمادین و با حضور مسوولان استان در سالن فرهنگسرای شهر بیرجند مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی گفت: روز یکم مهر ماه با عنوان "شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی سربازان" نامگذاری شده که دیدار با خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و غبارروبی مزار شهدا از مهمترین برنامه‌های این روز است.

امیر سرتیپ دوم محمودی بیان کرد: روزهای دیگر هفته دفاع مقدس با عناوین "معنویت، زنان، خانواده و سلامت"، "ولایتمداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی"، "دفاع همه‌جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف"، "وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی"، "نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران عشایر و پیشمرگان کرد مسلمان" و "فرماندهان، عزتمداران و حماسه‌آفرینان" نامگذاری شده است.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حضور در نماز جمعه و استقرار کمپ سلامت، اهدای خون، برگزاری مسابقات ورزشی و تیراندازی، محفل انس با قرآن و اهدای کمک‌های مومنانه را از مهمترین برنامه‌های یگان‌های ارتش در خراسان جنوبی عنوان کرد.

ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره سرباز در استان خبر داد و گفت: در این جشنواره سربازان برتر حوزه‌های مختلف نیروی زمینی، هوایی، پدافند و بیمارستان معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی برگزاری یادواره شهید لشگری را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ضمن ویزیت رایگان یک روزه در بیمارستان، روایتگری پیشکسوتان جنگ در صبحگاه انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha