نیروی انتظامی در حوزه امنیت و سلامت حضور جدی و موثر دارد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز نیروهای انتظامی هم در حوزه امنیت هم سلامت حضور جدی و فعال دارند و گزارش‌ها نشان از تلاش و همت بالای پلیس در تامین نظم و امنیت است.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در میدان صبحگاه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: در یک سال و نیم گذشته علیرغم همه مشکلات و محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، نیروی انتظامی در کنار مباحث امنیتی به مسئولیت خود در مدیریت کرونا و اعمال محدودیت‌های شبانه متأثر از رنگ‌بندی‌های مناطق مختلف به خوبی عمل کرد.

وی به نیابت از دولت و مردم، از خدمات ماندگار خانواده بزرگ نیروی انتظامی  تقدیر کرد و گفت: با هوشیاری، انگیزه، حساسیت و تعصب شما، فضای امن برای مردم فراهم شده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امام حسین (ع) در مکتب خود انسان بودن و خدایی بودن را به ما آموخت و امروز در سایه‌سار این مکتب بزرگ، مکتب انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) و حاج قاسم شکل گرفته است.

وی گفت: براساس حدیث قدسی، امنیت و سلامت دو نعمت بزرگ مغفول مانده‌اند و از آنجایی که در جامعه‌ای امن زندگی می‌کنیم این دو نعمت برای ما ناشناخته است.

ملانوری افزود: آنچه این روزها اربعین حسینی به ما یادآوری می‌کند، پندها و آموزه‌هایی است که مکتب عاشورا و قیام امام حسین (ع) به ما داده که همان درس ایستادگی، عزت، سربلندی، ایثار، شهادت و از جان‌گذشتگی است.

وی اظهار داشت: براساس مکتب عاشورا برای خدمت به بشریت حتی باید جان خود را نیز فدا کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: قیام عاشورا برپا شد تا حریت، آزادگی، عزت و انسانیت را برای جامعه بشری به ارمغان بیاورد.

وی ادامه داد: شعار مکتب عاشورا این است که ما ملت امام حسینیم و ملت شهادت، و ملت شهادت جز نیت خدایی اعتقاد دیگری ندارد.

ملانوری با اشاره به آیه شریف قرآن کریم اظهار داشت: امروز ترجمه و تفسیر این آیه شریفه جمهوری اسلامی ایران است که در همه بزنگاه‌های تاریخ باشکوه نظام اسلامی از دوران شکل‌گیری، دفاع مقدس تا مقاطع بعد، گروه‌هایی از مردم لباس رزم و جهاد را پوشیدند تا مکتب و دین خدا را یاری کنند و خداوند هم به یاری ما آمد تا کسی نتواند بر ما پیروز شود و این تحقق وعده الهی است.

وی گفت: امروز نه تنها از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه یاد می‌شود بلکه هر نوع تصمیم‌گیری در حوزه امنیتی بدون حضور ایران به نتیجه مثبتی نمی‌رسد و حضور ایران در منطقه، حضوری تأثیرگذار است.

استاندار خراسان‌ جنوبی امروز در مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان حضور یافت.

هدف از این بازدید که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز حضور داشت، اطلاع از وضعیت موجود، آشنایی با امکانات و زیرساخت‌های در اختیار مجموعه و خداقوت به کادر نیروی انتظامی بود و ملانوری بعد از اتمام مراسم صبحگاه از سایت نیروی انتظامی استان بازدید کرد.

استاندار خراسان جنوبی در پایان با قدردانی از فرمانده و کارکنان فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی، به واسطه خدمات و زحمات این مجموعه با اهدای لوحی به فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از آنان قدردانی کرد.

نمایشگاه دستاوردهای نیروی انتظامی در دفاع مقدس نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha