۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۲۵
کد خبر: 84476477
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه ریزی مسئولان آستارا برای برگزاری مراسم اربعین

آستارا - ایرنا - مسئولان آستارا در قالب ستاد ساماندهی شئون فرهنگی این شهرستان به مناسب اربعین حسینی (ع) آئین های مختلف فرهنگی و مذهبی را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برنامه ریزی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا روز یکشنبه در این جلسه گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی آئین عزاداری اربعین حسینی (ع) در آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) برگزار خواهد شد و در مسیر حرکت عزاداران شورای هیئات مذهبی موکب پذیرایی از زائران را راه اندازی خواهد کرد.

حجت الاسلام محمد مهدی حبیبی افزود: تعدادی از نانوایان با همکاری اتاق اصناف به پخت نان نذری در روز اربعین حسینی و توزیع رایگان آن به شهروندان اقدام خواهند کرد و این نانوایان طی آئینی تجلیل خواهند شد.

وی اضافه کرد: شایسته است میادین و خیابان های شهر با همکاری شهرداری های آستارا و لوندویل سیاه پوش شوند و مساجد روستایی و شهری در شب اربعین حسینی و ایام پایانی ماه صفر مراسم عزاداری برگزار خواهند کرد.

وی گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش مسابقات کتابخوانی و دل نوشته به مناسبت اربعین حسینی برگزار خواهد شد و از دانش آموزان انتظار داریم در این مسابقات از طریق شبکه شاد شرکت کنند.

یاسر همدمی دادستان عمومی و انقلاب آستارا هم بیان کرد: باید جوانان را به سمت برنامه های فرهنگی و مذهبی سوق بدهیم و  فرهنگ عاشورا و اربعین حسینی، غنی است و ترویج آن سبب کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی می شود.

سروان میثم قاسم نژاد مسئول واحد فرهنگی سپاه آستارا هم گفت: بیش از ۵۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس با حال و هوای اربعین در این شهرستان برگزار خواهد شد که برگزاری چهار یادواره شهدای شهرستان و محافل انس با قرآن از جمله آنهاست.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha