۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84476344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در "سراب شهرک" به سه درجه سانتی‌گراد کاهش یافت

سنندج - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: حداقل دمای هوا در سراب شهرک دهگلان طی شبانه روز گذشته به سه درجه سانتی گراد کاهش یافت.

ریحان امیدی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته میانگین حداقل دمای هوای استان ۹ درجه و میانگین حداکثر دما ۲۸ درجه سانتی گراد گزارش شد.

وی افزود: طی این مدت سراب شهرک با دمای سه درجه خُنک‌ترین و سلین با دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز استان هم مابین ۱۰ و ۳۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: دمای هوای استان طی پنج روز آینده تغییرات محسوسی ندارد اما در نقاط مرتفع و سردسیر به محدوده یخبندان نزدیک می‌شود.

وی اضافه کرد: از امروز یکشنبه تا اواخر هفته وضعیت جوی استان پایدار است و تنها پدیده قابل ملاحظه طی این مدت وزش باد در بعدازظهرها و خیزش گرد و غبار محلی است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۲۲ میلی‌متر) ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۵۲ میلی‌متر، ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha