هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و جانفشانی های ملت بزرگ ایران است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت ها و جانفشانی های ملت بزرگ ایران دانست که هشت سال جانانه مقابل رژیم بعث عراق به نبرد پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: در دوران شکوهمند دفاع مقدس شاهد اتحاد و همدلی ملت مقام ایران در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح بودیم که برای حفظ انقلاب نوپای ایران اسلامی جوانمرانه ایستادند.

وی ادامه داد: سال ۵۹ و در حالی که کمتر از ۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذشت رژیم بعثی عراق جنگ نابرابری را علیه کشورمان آغاز کرد اما نتیجه و پایان آن چیزی جز رسوایی و بی آبرویی برای صدام و ارتش وی به همراه نداشت.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: حضور امام راحل (ره) و نقش بی بدیل وی در روحیه دادن به رزمندگان و همچنین همبستگی و همدلی که میان مردم و مسوولان ایجاد کرده بود باعث شد پایان جنگ با پیروزی رزمندگان اسلام به پایان برسد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه به نزدیکی سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: حضور دوباره دانش آموزان در مدارس به نظر و تصمیم مسوولان بهداشت و درمان استان بستگی دارد اما اولیا باید به بحث تعلیم و تربیت فرزندانشان اهتمام لازم را داشته باشند.

وی همچنین روز ۲۷ شهریور که به نام روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است را گرامی داشت و این روز را به اهالی قلم و شعر تبریک گفت.

آیت الله علما در پایان از مردم خواست برای کاهش ابتلا به ویروس کرونا و حفظ سلامتی جامعه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha