۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84473869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت شهرکرد: دولتمردان خادمان واقعی مردم باشند

شهرکرد -ایرنا- امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به فعالیت دولت جدید در کشور گفت: دولتمردان و مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید خادمان واقعی مردم باشند و ارتباط نزدیک با مردم داشته باشند.

حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود:مسوولان در تمامی سطوح باید با حضور واقعی و به دور از تشریفات مسایل و مشکلات مردم را شناسایی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنند.

به گفته وی، اقتدار نظام اسلامی متکی به مردم است و اگر در عمل و اجرا مردم حضور نداشته باشند، ادامه حیات برای نظام سخت خواهد شد.

وی اظهار داشت دولت جدید باید تمام ارکان مدیریتی مملکت را برعهده بگیرد تا به اهداف و برنامه رییس جمهوری به عنوان منتخب مردم برسد و مشکلات مردم برطرف و گره از مشکلات مردم باز شود.

فاطمی با اشاره به اینکه مدیران، مسوولان و بزرگان جامعه هدایت کننده مردم جامعه و مردم دنباله رو حاکمان و امرای خود هستند، گفت:اگر حاکمان جامعه راه درستی را در پیش بگیرند، مردمان آن جامعه نیز به راه درست هدایت می‌شوند و اگر بد عمل کنند، مردم نیز دنباله‌رو آن‌ها می‌شوند، دولتمردان نباید اهل تشریفات و زرق و برق دنیوی باشند، بلکه باید در بین مردم حضور پیدا کنند و حرف آن‌ها را بشنوند.

وی به حضور مسوولان در بین مردم در دهه ۶۰ در تمام برنامه‌ها و مراسم‌ها اشاره کرد و گفت: مدیران و مسوولان باید در بین مردم حضور داشته باشند و در دسترس مردم باشند تا با انتظارات مردم آشنا شوند و به صورت واقعی با مردم و ملت همراهی کنند.

امام جمعه موقت شهرکرد به الگوپذیری مسوولان و دولتمردان از حضرت امیرالمومنین علی(ع) اشاره کرد و گفت: با مدیریت درست جامعه توسط دولتمردان و همراهی مردم ،آرزوهای مردم در جامعه اسلامی محقق خواهد شد و رشد و پیشرفت اقتصادی، فرهنگی، نظامی، علمی، اجتماعی نصیب کشور خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به آیات و روایات قرآن و  احادیت مختلف در خصوص حکومت بر مردم  و رعایت حق مردم افزود: حاکمام در هر زمان و مکان به خصوص حاکمان اسلامی وظایف سنگینی را بر عهده دارند و حاکمان اسلامی باید با الگوگیری از حضرت علی(ع) در راستای رفع مشکلات جامعه تلاش کنند.

به گفته وی ،حضرت علی (ع) در طول دوران حکومت خود و قبل از آن خواب راحت و آرامش نداشتند و به دنبال هدایت مردم بودند و تمام راه‌های را برای هدایت و سعادت مردم استفاده می‌کردند.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: مردم در این دوره از انتخابات، انتخابات اعتقادی برگزار کردند و علاوه بر بحث سیاسی در انتخابات به مساله اعتقادی نیز توجه داشتند و براساس اعتقادات خود پای صندوق رای حاضر شدند تا رییس جمهوری انتخاب شود برای رفع مشکلات مردم تلاش کند.

فاطمی از مسوولان و دولتمردان خواست تا در راستای تحقق آرزوهای مردم و کمک به رفع مشکلات کشور تلاش داشته باشند.

وی با اشاره به شیوع کرونا گفت: این بیماری یک بلای الهی است و مردم باید علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون به درگاه خداوند استعفار کنند تا این بلای الهی از جهان رخ بردارد.

فاطمی اظهار داشت: جامعه جهانی از مدت‌ها قبل گرفتار بیماری کرونا شده است و هیچ دولتی و یا شخصی با وجود تجهیزات و امکانات زورش به این بیماری نمی‌رسد و ملت‌های مختلف از مقابله با این بیماری درمانده شدند.

به گفته وی، باید از خشم خداوند ترسید و امیدوار باشیم که خداوند همه انسان‎‌ها را جز توبه‌کاران واقعی قرار خواهد داد و گناهانی که پرده‌ها را پاره  و موجب نزول بلا می‌شود را ببخشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha