۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84473770
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

واحدهای فرآوری پسته در خوشاب خراسان رضوی افزایش یافت

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: واحدهای فرآوری پسته در این شهرستان، به عنوان یکی از قطب‌های تولید این محصول در غرب استان خراسان رضوی افزایش یافت.

ابراهیم رودسرابی روز جمعه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان خوشاب با ۱۲ هزار و ۱۰۰ هکتار باغ پسته از قطب‌های تولید این محصول در خراسان رضوی به شمار می رود که توسعه صنایع فرآوری در سالهای گذشته نیاز اساسی پسته‌کاران این خطه بوده است.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه واحدهای فرآوری پسته در خوشاب از ابتدای امسال یک مورد پروانه بهره برداری، یک فقره جواز توسعه و ۲ فقره جواز تاسیس در این زمینه صادر شده است.

رودسرابی افزود: یکی از برنامه های جهاد کشاورزی ارتقا، تکمیل و تجهیز واحدهای فرآوری موجود و خودداری از صدور مجوز و احداث فرآوری پسته جدید است که در این راستا ضروری است بهره‌برداران تمام تلاش خود را معطوف به اجرای طرح های توسعه ای و فرآوری ثانویه و با ارزش اقتصادی مضاعف کنند.

وی اظهار داشت: هم اینک ۱۲ ترمینال ضبط مجوزدار پسته با ظرفیت ۱۶ هزار و۲۵۰ تن و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر در شهرستان خوشاب فعالیت دارند.

رودسرابی افزود: هفت هزار و ۶۰۰ هکتار از باغ های پسته خوشاب بارور است که پیش بینی می شود امسال ۲۲ هزار ۸۰۰ تن پسته تر از این سطح برداشت شود که این میزان کاهشی ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

وی ادامه داد: گونه های غالب پسته کشت شده در خوشاب شامل فندقی، کله قوچی، اکبری، بادامی سفید، اوحدی و عباسعلی است که در این میان سه رقم آخر زودرس‌ترین ارقام هستند.

شهرستان خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دایمی یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب خراسان رضوی است.

سلطان آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha