عملکرد مثبت عبداللهیان در ایجاد دیپلماسی فعال قابل تقدیر است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد مثبت امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در ایجاد یک دیپلماسی فعال قابل تقدیر است. این دیپلماسی فعال با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان سبب واردات واکسن مورد نیاز جهت حل دغدغه سلامت مردم شد.

سیداحمد رسولی نژاد روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: شکست مفتضحانه آمریکا در افغانستان پایان امپراطوری آمریکا را به نمایش گذاشت و رویای غرب گرایان را که تصور می کردند با حضور آمریکا کشورهای منطقه پیشرفت می کنند، بر باد داد تا امروز فرمایش امام خمینی(ره) را که عنوان کردند؛ آمریکا شیطان بزرگ است، به یاد آوریم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته باید مراقب فتنه انگیزی های آمریکا که به دنبال آغاز جنگ جدید میان قبایل و قومیت های منطقه است و همچنان سودای تجزیه کشورهای منطقه را دارد، باشیم.

رسولی نژاد مهم ترین مساله داخلی این روزها را تکبیر به انتخاب مردم در انتخابات با ساماندهی وزارتخانه ها، استانداری ها و مدیران میانی دولت دانست و اظهار کرد: انتظار می رود مدیرانی مردمی، پاکدست، کاردان، متعهد، انقلابی و جهادی انتخاب شوند.

وی در ادامه درباره کسری بودجه دولت در نیمه نخست سال گفت: باید در این زمینه کمیته مشترکی میان دولت و مجلس شکل بگیرد و برای آن راه علاجی پیدا کرد تا در نیمه دوم سال با نگاهی منطقی نسبت به درآمدها و هزینه ها قدم برداریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کسری نهادهای دامی سبب سختی های فراوانی برای دامداران شده است. اصرار دولت سابق بر ارز ۴۲۰۰ تومانی نه تنها به حل مشکل و مساله کمک نمی کند بلکه مجموعه بزرگی از رانت ها و سودجویی ها بوجود آمد و این کشاورز و دامدار است که بیشترین آسیب را از این سیاست دیده است.

وی عملکرد مثبت امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه را در ایجاد یک دیپلماسی فعال قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: این دیپلماسی فعال با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان سبب واردات واکسن مورد نیاز جهت حل دغدغه سلامت مردم شد و دروغ بزرگ غرب گرایان که عدم پذیرفتن خواسته های تحمیلی FATF را عامل عدم امکان واردات واکسن می دانستند، برملا کرد.

رسولی نژاد  ضمن درخواسات تسریع بر محاکمه رییس جمهوری سابق و همدستان او، گفت: از هیات رییسه مجلس درخواست دارم تا جهت تسریع در پرداخت حق الزحمه اعضای هیات های نظارت استانی، شهرستانی، بخش ها و ناظران پای اخذ رای مربوط به انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا پیگیری های لازم انجام شود.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha