۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۳۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84470594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانوی ملی پوش کاراته گیلان: برای ارتقای رنگ مدال جهانی تلاش می کنم

رشت - ایرنا - سارا بهمنیار کاراته کار ملی پوش گیلانی گفت: گرچه در مسابقات المپیک مدال کسب نکردم اما برای تصاحب مدال و ارتقای جایگاه خود در مسابقات کاراته قهرمانی جهان تلاش می کنم.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مسابقات المپیک توکیو با تمام فراز و نشیب خود مدتی است که پایان یافته اما این دوره از رقابت ها همانند سایر ادوار گذشته، رکوردها و اولین هایی را به ثبت رساند که در این بین، ثبت چند رکورد اولین ها مربوط به یکی از ورزشکاران استان گیلان است.

سارا بهمنیار کاراته کار ارزنده گیلانی ، یکی از پنج ورزشکار این استان بود که به همراه کاروان ورزَشی ایران در مسابقات المپیک توکیو حضور یافت . وی اولین بانوی تاریخ ورزش گیلان است که موفق به کسب سهمیه المپیک شد تا نام خود را در ورزش این استان ثبت و جاودانه کند.

با وجود اینکه رشته کاراته برای اولین بار در مسابقات المپیک توکیو حضور یافت، ورزشکاران این رشته نیز برای اولین بار در این رشته در المپیک با هم به رقابت پرداختند که در این خصوص، نام اولین کاراته کاران حاضر در رقابت های المپیک و کسب اولین پیروزی ها در این مسابقات، برای کاراته کاران کشورهای شرکت کننده به ثبت رسید.

طبق قرعه کشی انجام شده، بهمنیار به عنوان اولین ورزشکار ایرانی در مسابقات کاراته المپیک توکیو به روی تاتامی رفت و اولین کاراته کار ایرانی است که موفق به کسب پیروزی در رقابت های المپیک شد که از این بابت نیز، نام بهمنیار در ورزش کاراته ایران ثبت شود. 

اما با این وجود این ورزشکار ارزنده که موفق شد در اولین دیدارش یکی از قدرت های برتر وزن خود را شکست دهد و با توجه به گروهی بودن مسابقات، نتوانست از گروه خود صعود کند و دستش از کسب مدال المپیک باز ماند.

به مدال المپیک خیلی نزدیک بودم

سارا بهمنیار که هنوز به دلیل عدم کسب مدال المپیک ناراحت و غمگین است،  در خصوص رقابت های المپیک و همچنین مسابقات آینده خود در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به کسب مدال المپیک خیلی نزدیک بودم اما متاسفانه نتوانستم در این مسابقات بزرگ و مهم، موفق شوم اما برای ارتقای جایگاه خود در مسابقات قهرمانی جهان تلاش می کنم.

وی افزود: با وجود اینکه بهترین های جهان در مسابقات المپیک حضور می یابند و از سوی دیگر برای اولین بار رشته کاراته در المپیک حضور یافت، تمامی کشورهای صاحب سبک این رشته، تلاش کردند تا در این رقابت ها مدال کسب کنند.

این کاراته کار ملی پوش گیلان ادامه داد: من نیز با آمادگی کامل در این مسابقات حضور یافتم و طبق قرعه در اولین دیدارم باید با نفر اول وزن خود در جهان که در چند دیدار مغلوبش شده بودم، به مبارزه می پرداختم که خوشبختانه این حریفم را شکست دادم.

بهمنیار ادامه داد: با توجه به این پیروزی همه فکر می کردیم که می توانم از گروه خود صعود کنم و مدال المپیک را کسب کنم اما نمی دانم چه اتفاقی افتاد که در سه دیدار بعدی متحمل شکست شدم از صعود به مرحله نهایی و کسب مدال المپیک بازماندم.

اعتماد خاصی به مربی خود دارم

این ملی پوش کاراته گیلان در ادامه به عدم حضور مربی خود در المپیک اشاره و بیان کرد: متاسفانه فاطمه قاسمی که سال ها به عنوان مربی با من کار می کند و در آماده سازی ام نقش بسزایی داشته و یکی از مربیان تیم ملی است، در المپیک توکیو حضور نیافت.

اولین بانوی گیلانی حاضر در رقابت های المپیک اضافه کرد: گرچه سرمربی تیم ملی کاراته بانوان کشور یک فرد باتجربه و بسیار توانمندی است اما اگر مربی خودم کنارم بود، شاید نتایجم در المپیک تفاوت می کرد چون من به وی اعتماد زیادی دارم.

بهمنیار خاطرنشان کرد: به هرحال مسابقات المپیک پایان یافته و هم اینک خودم را برای حضور قدرتمند در رقابت های جهانی  آبان ماه سال جاری در دبی امارات آماده می کنم.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه مدال برنز رقابت های جهانی را در اختیار دارم ، تمام تلاشم را انجام خواهم داد تا در مسابقات جهانی دبی امارات، رنگ این مدال را ارتقا دهم و به فینال وزن خود صعود کنم تا ناکامی رقابت های المپیک را جبران کنم.

سارا بهمنیار کاراته کار ملی پوش ۲۲ساله اهل آستانه اشرفیه است .وی  تاکنون در رقابت های مختلف جهانی و آسیایی درخشش بسیار خوبی داشته  و توانسته است  مدال های زیادی را کسب کند که بعنوان نمونه می توان به مدال نقره لیگ جهانی وان اتریش، مدال طلای پنجمین مرحله لیگ جهانی ۲۰۱۹ ژاپن، مدال طلای ششمین مرحله لیگ کاراته وان در مسکو، مدال برنز لیگ جهانی کاراته وان امارات، مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن اشاره کرد.

این بانوی ملی پوش تیم کاراته ایران ، در نخستین حضورش در تیم ملی بزرگسالان نیز توانست در رقابت‌های جهانی اسپانیا مدال برنز کسب کند و به عنوان اولین بانوی گیلانی دارنده مدال جهانی در رشته کاراته معرفی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha