۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84470207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رکورد تزریق واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری شکسته شد

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند تسریع در واکسناسیون گفت: رکورد واکسیناسیون کرونا در استان با تزریق بیش از ۲۲ هزار دُز واکسن، شکسته شد.

سید راشد جزایری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود محموله سی و یکم به تعداد ۵۰ هزار دُز واکسن از روز شنبه روند واکسیناسیون در استان شتاب چند برابری به خود گرفته است بطوریکه در روز یکشنبه نیز ۲۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شد.

وی تصریح کرد: در مجموع از ابتدا تاکنون ۵۰۰ هزار دُز واکسن وارد استان شد که از این تعداد ۴۰۰ هزار دُز معادل ۷۳.۵ درصد آن تزریق شده است.

جزایری با بیان اینکه طبق برنامه سهمیه روزانه تزریق واکسن کرونا در استان هفت هزار دُز است، اظهار داشت: این در حالی است که در حال حاضر سه برابر این سهمیه در استان واکسن تزریق می‌شود.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون ۳۷.۵ درصد جمعیت استان دُز اول و ۱۸ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که متناسب با میانگین کشوری است.

جزایری خاطر نشان کرد: این ظرفیت و توانایی وجود دارد تا میزان تزریق روزانه واکسن کرونا در استان به ۳۰ هزار دُز نیز افزایش پیدا کند.

وی ۸۰ درصد واکسن تزریق شده در استان را مربوط به سینوفارم اعلام کرد و گفت: هر کداوم از واکسن‌های آسترازنکا و کووبرکت نیز ۱۰ درصد از مجموع واکسن‌های تزریقی در استان را به خود اختصاص داده‌ است.

به گزارش ایرنا، در راستای اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا ۱۶ پایگاه تجمیعی و ۱۵۰ مرکز فعال شده است و علاوه‌بر آن تزریق واکسن کرونا در ۳۰۵ خانه بهداشت روستایی نیز انجام می‌گیرد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۶۸۸ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال هدف طرح واکسیناسیون کرونا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha