۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84469739
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار و گفت‌وگوی رئیس جمهوری، نخست وزیر و رئیس پارلمان لبنان

تهران-ایرنا- رئیس جمهور ، نخست وزیر و رئیس پارلمان لبنان ظهر امروز ( دوشنبه) در مقر کاخ ریاست جمهوری «بعبدا»، با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده و به بررسی مشکلات و بحران‌های کنونی کشور پرداختند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیدار «میشل عون»، «نجیب میقاتی» و «نبیه بری» به عنوان رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان لبنان پس از امضای فرمان تشکیل دولت جدید به ریاست میقاتی، امروز برای اولین بار در کاخ بعبدا در بیروت برگزار شد.

میشل عون در این دیدار از دولت جدید خواست تا هرچه سریعتر به بررسی مشکلات معیشتی و مطالبات مشروع آنها بپردازد.

رئیس جمهور لبنان گفت: کشور با مشکلات عدیده روبرست، لذا سفارش می‌کنم مقامات بیش از آنکه حرف بزنند، عمل کنند.

میشل عون تصریح کرد: هیات وزیران باید علاوه بر اصول و ارزش‌های ملی کشور، برنامه‌ دولت قبلی درباره انجام اصلاحات طبق طرح ابتکاری فرانسه، برگزاری به موقع انتخابات پارلمانی، تکمیل تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت و تسریع طرح مبارزه با فساد را عملیاتی کند.

از طرفی، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر جدید لبنان هم گفت: درست است که ما عصای جادویی نداریم و وضعیت کشور بحرانی است اما با اراده قوی و عزم راسخ و برنامه‌ریزی دقیق به عنوان یک تیم کاری واحد می‌توانیم، مطالبات مردم را رفع کنیم.

وی همچنین به بحران سوخت در کشور اشاره کرد و افزود: جهت کاهش مشکلات و جلوگیری از تحقیر مردم، روی مسایلی مانند سوخت و دارو تمرکز می‌کنیم.

‌ پس از حدود ۱۳ ماه بلاتکلیفی، روز جمعه گذشته میشل عون رئیس جمهور لبنان، فرمان تشکیل کابینه جدید به ریاست «نجیب میقاتی» متشکل از ۲۲ وزیر را امضا کرد.

بر این اساس، طلسم تشکیل دولت شکسته شد و دور باطلی که  لبنان در آن گرفتار شده بود، پایان یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha