راه آهن چهارمحال و بختیاری از پیشرفت ۵۷ درصدی برخوردار شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از پیشرفت ۵۷ درصدی پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل می‌شود.

حسینعلی مقصودی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیمانکاران در تمامی قطعات این محور مشغول فعالیت هستند و تنها در ایستگاه شهرکرد هنوز عملیات اجرایی آغاز نشده است.

وی ادامه داد: زمین برای ایستگاه شهرکرد در منطقه رحمتیه تامین شده و پیمانکار آن مشخص است و به زودی عملیات اجرایی در این ایستگاه نیز آغاز می‌شود.

مقصودی تکمیل این طرح را نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه این طرح شده و امسال ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به این طرح تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، طول مسیر راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد را ۹۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ۴۰ درصد این مسیر کوهستانی است که برای اجرای آن ۱۵ تونل کوچک و بزرگ به طول پنج هزار و ۲۰۰ متر پیش‌بینی شده است.

مقصودی تصریح کرد: تاکنون ۷۰ درصد حفاری تونل‌ها انجام شده و درصد باقی مانده نیز مربوط به تونل‌های کوچک است.

وی همچنین از طراحی سه هزار و ۵۰۰ متر پل بزرگ در مسیر راه‌آهن خبر داد و گفت: از این میزان یک هزار و ۷۰۰ متر در قطعه اول و مابقی آن در قطعه دوم طرح است.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر با هدف جابجایی بار و مسافر احداث می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌کند.

اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور از مهم‌ترین رویکردهای طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha