۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۱۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84468613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۹ طرح در کردستان قابل واگذاری به بخش خصوصی است

۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۱۹
کد خبر: 84468613
۴۹ طرح در کردستان قابل واگذاری به بخش خصوصی است

سنندج - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: ۴۹ طرح عمرانی نیمه تمام استان در حوزه ۶ اداره کل، در قالب تبصره ۱۹ قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

به گزارش ایرنا، بهرام نصراللهی‌زاده روز یکشنبه در سومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کردستان اظهار داشت: از این تعداد ۱۳ طرح مربوط به اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی، ۱۰ طرح به اداره کل نوسازی مدارس، ۱۱ طرح به اداره کل ورزش و جوانان، هفت طرح به اداره کل راه و شهرسازی، هفت طرح به سازمان فنی و حرفه‌ای و یک طرح به آبفا اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه کردستان از زمان اجرای این طرح ( سال ۱۳۹۸) از استانهای موفق کشور بوده است، افزود: در سال مالی جاری ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای این منظور به استان اختصاص پیدا کرده است تا با واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی این اعتبار برای تکمیل این طرحها تزریق شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اضافه کرد: بر اساس قانون، در صورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این طرحها، تا ۳۰ درصد سرمایه گذاری انجام گرفته، کمک بلاعوض به اجرایی شدن این طرحها تخصیص پیدا می کند.

نصراللهی‌زاده یادآور شد: با این کمکها، حدود ۲ هزار میلیارد ریال پروژه در استان تکمیل می شود.

وی به تجربه موفق واگذاری سه طرح سالن ژیمناستیک بانه، استخر سرپوشیده سقز و مجموعه ورزشی حجاب سنندج در قالب این طرح به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: احساس مالکیت عجیبی در سیستم اداری استان به چشم می خورد که مدیران اجرایی در واگذاری طرحهای نیمه تمام به بخش خصوصی مقاومت می کنند در حالیکه همین سه طرح سالها از عمر اجراییشان می گذشت و پیشرفت چندانی نداشتند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: دستگاه‌های اجرای مکلف هستند در اجرای ماده ۲۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، از محل منابع بودجه کل کشور و دارایی‌های خود، تمهیدات لازم را برای اجرای طرحهای جدید، نیمه تمام و آماده بهره‌برداری و در حال بهره برداری  اعم از طرحهای تملک داریی های سرمایه ای با منابع عمومی و اختصاصی و طرح های شرکتهای دولتی با منابع داخلی از طریق انعقاد قرارداد در قالب ماده فوق با بخشهای خصوصی، تعاونی و شهرداری ها و دهیاری ها با اولویت بخش خصوصی و تعاونی را فراهم کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز در این نشست، با اشاره به الزامات ساماندهی مرزهای استان گفت: قرار گیری مرز سیرانبد در دل منطقه آزاد تجاری و طرح جامعی که سازمان راهداری پیگیر بود خاتمه نیافته و سرمایه گذاری در این منطقه سرمایه گذاری مطمئنی نیست و برای همین در فرصت کنونی نباید روی این مرز برنامه‌ای داشت.

خالد جعفری با اشاره به حجم مبادلات مرز رسمی باشماق مریوان افزود: تا پایان مرداد ۴.۱ میلیارد دلار مبادلات تجاری در این مرز انجام گرفته در حالیکه سال گذشته این میزان به پنج و نیم میلیارد دلار هم نرسید.

وی افزود: با این روند ممکن است تا پایان سال این حجم به ۱۱ میلیارد دلار برسد که اگر سرمایه گذاری لازم برای آزمایشگاه استاندارد در این مرز انجام گیرد می تواند کمک شایانی به توسعه مبادلات مرزی داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha