۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84467693
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌ها در مهاباد ۷۶ درصد کاهش یافت

۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۲۱
کد خبر: 84467693
بارش‌ها در مهاباد ۷۶ درصد کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: میزان بارندگی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون با کاهش ۷۶ درصدی به ۶۴ میلی متر رسید.

اردلان محمدپور روز ‌یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری تاکنون ۶۴ میلی متر بارندگی در مهاباد ثبت شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۴۰ میلی متر بوده است.

وی ادامه داد: طی سال زراعی جاری نیز ۲۵۷.۹ میلی متر بارندگی در مهاباد ثبت شده که این میزان بیش از ۲۰۸ ملی متر کمتر از سال زراعی گذشته است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: میزان بارش سال زراعی جاری نسبت به میانگین نرمال ۳۶ درصد کاهش یافته و با تداوم این روند ضروری است شهروندان نسبت به مصرف بهینه آن اهتمام داشته باشند.

محمدپور اظهار داشت: سال زراعی جاری نیز میانگین دمای شهرستان به ۱۴.۹ درجه سانتی گراد رسیده که نسبت به سال زراعی قبل ۱.۲ و نسبت به میانگین نرمال ۱.۷ درجه افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش بارندگی و گرم تر شدن هوا در تابستان جاری شهروندان در استفاده صحیح از منابع دقت کنند تا با مشکل تامین آب در بخش های مختلف مواجه نشویم.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha