۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۳۶
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84467654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رتبه دانشگاه شهرکرد در نظام رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۲ ارتقا یافت

شهرکرد - ایرنا- رییس دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه این دانشگاه برای سومین سال متوالی در جمع دانشگاه‌های راه‌یافته به رتبه‌بندی پایگاه جهانی تایمز قرار گرفته است، گفت:در جدیدترین اعلام رتبه‌بندی این پایگاه، دانشگاه شهرکرد توانست با قرارگرفتن در جایگاه ۱۲۰۰-۱۰۰۱ رتبه خود را در این پایگاه ارتقا دهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از دانشگاه شهرکرد، سعید کریمی افزود: یک هزار و ۶۶۲ دانشگاه جهان شرایط ورود به نظام رتبه‌بندی پایگاه جهانی تایمز در سال ۲۰۲۲ را به دست آوردند که دانشگاه شهرکرد نیز با حضور در این جمع، در جایگاه ۱۲۰۰-۱۰۰۱ قرار گرفت.

وی تصریح کرد: دانشگاه شهرکرد در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ این پایگاه از بین یک هزار و ۵۲۶ دانشگاه، جایگاه ۱۵۲۶ -۱۰۰۱ را به دست آورده بود که با توجه به اعلام رتبه‌بندی جدید، جایگاه این دانشگاه با ارتقای قابل قبولی روبه‌رو شده است.

کریمی همچنین به قرار گرفتن این دانشگاه در جمع دانشگاه‌های برتر آسیایی بر اساس رتبه‌بندی موسسه تایمز در سال ۲۰۲۱ اشاره کرد و یادآور شد: دانشگاه شهرکرد در این رتبه‌بندی با قرار گرفتن در بازه رتبه ۳۵۰-۳۰۱ همراه با دانشگاه‌های گیلان، خوارزمی، رازی کرمانشاه، شهید چمران اهواز و تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان برترین دانشگاه‌های آسیا شناخته شد.

وی افزود: دانشگاه شهرکرد در سال ۲۰۲۰ نیز در بازه رتبه ۳۵۰-۳۰۱ دانشگاه‌های برتر آسیا بر اساس رتبه‌بندی تایمز قرار گرفته بود.

به گزارش ایرنا، رتبه‌بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها است که اطلاعات موردنیاز برای ارزیابی را علاوه بر پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس از نظرسنجی از متخصصان و صاحب‌نظران گردآوری می‌نماید.

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در نظام رتبه‌بندی تایمز بر اساس ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات برون دادهای پژوهشی با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین‌المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد انجام می‌شود.

دانشگاه شهرکرد به‌عنوان دانشگاه مادر چهارمحال و بختیاری پذیرای هشت هزار دانشجو در ۲۱۰ رشته گرایش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است و در این نهاد علمی، هشت دانشکده کشاورزی، منابع طبیعی، فنی و مهندسی، علوم، ریاضی، دامپزشکی، ادبیات و هنر وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha