المپیاد استعدادیابی دختران روستایی و عشایری یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- نخستین المپیاد استعدادیابی دختران روستایی و عشایری یزد روز پنجشنبه در رشته های دوومیدانی، بسکتبال و بازی محلی « گانیه» با حضور ۴۰ نفر در روستای محمدآباد بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این المپیاد زیرنظر اداره‌کل ورزش و جوانان در راستای استعدادیابی، افزایش توسعه ورزش قهرمانی، مشارکت اجتماعی فعال و موثر، توسعه فرهنگ حرکت و ایجاد نشاط اجتماعی دختران شهرستان یزد برگزار شد.

در مرحله اول که مقدماتی است افراد برتر در رشته‌های تعیین شده در مناطق روستایی و عشایری در قالب تیم با هم به رقابت می پردازند و نفرهای منتخب به مسابقه  استانی که مهرماه امسال برگزار می شود راه خواهند یافت.

همچنین در مرحله سوم، نفرهای برتر و منتخب استان‌ها در مناطق شش‌گانه کشور در قالب تیم به مسابقه  رده‌بندی و نهایی راه خواهند یافت که زمان و مکان آنها متعاقبا توسط وزارت ورزش و جوانان به استان‌ها اعلام می‌شود.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان‌یافته دارد که ۸۷ درصد جمعیت آن در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند و از مجموع جمعیت روستایی آن  ۹ هزار نفر عشایر هستند که عمدتا در فصل قشلاق در سکونتگاه های خود در  شهرستان های خاتم و ابرکوه زندگی می کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha