۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84465455
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

سبزوار در حوزه بیابان زدایی مقام برتر کشور را کسب کرد

سبزوار- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: طرح احیای اراضی بیابانی با استفاده از پخش سیلاب در حوزه آبخیز کالشور این شهرستان از سوی کارشناسان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری پروژه برتر کشور شد.

عباسعلی کیانی فرد روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مساحت طرح مطالعاتی بیابان زدایی حاشیه کالشور سبزوار ۱۱۰ هزار هکتار است که با استفاده از ظرفیت سیلاب های کالشور و ذخیره سازی آب، چهار هزار هکتار بیابان زدایی در کویر برآباد شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه علاوه بر احیای کویر، منجر به افزایش چشمگیر تولید علوفه تا ۴۰۰ کیلوگرم علوفه خشک در هر هکتار شده که این مهم علاوه بر توسعه پایدار منطقه و ایجاد اشتغال، باعث کاهش مهاجرت و نرخ بیکاری در روستاهای حاشیه کویر سبزوار شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: یکی از راه حل های مناسب و کارآمد برای بهینه سازی استفاده از رواناب بویژه درمناطق خشک و نیمه خشک استفاده از شبکه های پخش سیلاب است که این اقدام ضمن کاهش خسارت ناشی از خشکسالی و سیل، در افزایش حجم سفره آب زیرزمینی، احیای مراتع و بیابان زدایی موثر است.

وی افزود: از کل مساحت ۷۲۰ هزار هکتاری شهرستان سبزوار بالغ بر ۳۸۰ هزار هکتار مناطق تحت فرسایش بادی می باشد که ۱۱۹ هزار هکتار آن کانون بحرانی است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha