۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 84465314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح "توسعه و تحولِ اجتماع محور" در ۸۵ محله اصفهان آغاز شد

اصفهان - ایرنا - اجرای طرح "توسعه و تحولِ اجتماع محور" در ۸۵ محله استان اصفهان روز پنجشنبه با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در استانداری اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در قالب این طرح که برای محله‌های کم‌ برخوردار استان اصفهان اجرا می‌شود مقرر است برنامه‌های توسعه‌ای مانند تهیه مسکن، ارائه خدمات ضروری، آموزش، اشتغال‌زایی، توانمندسازی، بهداشت و درمان انجام شود.

در این طرح به‌منظور توانمندسازی شهروندان از ظرفیت آنان با محوریت و حمایت نهادهای مختلف مانند بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، هلال احمر، سپاه و بسیج استفاده می‌شود.

اصفهان به‌عنوان استان آزمایشی (پایلوت) این طرح معرفی شده است تا پس از شناسایی نقاط ضعف و قوت در همه محله های کم برخوردار کشور به اجرا در آید.

بر اساس برنامه اعلام شده در هر یک از محله‌ها یک نهاد، خانه ای را دایر و پیشبرد فعالیت ها  را در آن محل مدیریت خواهد کرد.

استاندار اصفهان در آیین آغاز این طرح، هدف از اجرای آن را محرومیت‌زدایی عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌تواند در راستای توانمندسازی شهروندان کم‌برخوردار موثر واقع شود.

عباس رضایی تصریح کرد: همدلی، همراهی و همکاری نهادهای مختلف برای پیشبرد این هدف در راستای کاهش محرومیت‌ها بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایرنا و براساس آمارهای وزارت راه و شهرسازی اکنون ۹ میلیون نفر از جمعیت بیش از ۸۱ میلیونی کشور در حاشیه ۹۱ شهر به وسعت ۵۳ هزار هکتار زندگی می‌کنند و بر این اساس جمعیت حاشیه نشین کشور با احتساب اتباع بیگانه به ۱۳ میلیون نفر می‌رسد.

در مجموع بیش از ۲ هزار هکتار از گستره شهرهای استان اصفهان شامل اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و شهرضا را مناطق حاشیه‌نشین تشکیل می‌دهند.
نسبت حاشیه نشینان استان اصفهان به کشور به غیر از آمار اتباع بیگانه از نظر جمعیت و وسعت به ترتیب حدود پنج و چهار درصد است.

اصفهان با حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، سومین استان پر جمعیت کشور است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha