اعضای شورای تبریز بر تداوم اجرای پروژه قطارشهری مصمم هستند

تبریز - ایرنا - رییس شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی این شهر بر ضرورت اجرا و تکمیل قطارشهری واقف هستند، گفت: این اعضا بر ادامه روند اجرای این پروژه مصمم بوده و با تمام قدرت در کنار مدیران و کارکنان این پروژه هستند.

حجت‌الاسلام رسول برگی، روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه قطارشهری تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: قرار نیست با این پروژه به صورت سلیقه‌ای برخورد شود و اعضای شورای اسلامی بر اهمیت اجرای این پروژه واقف‌ هستند.

وی با قدردانی از تلاش افرادی که برای پیشبرد قطارشهری تبریز با رعایت استانداردهای بین‌المللی تلاش می‌کنند، اظهار داشت: فعالیت در این پروژه به ویژه با وجود مشکلات اقتصادی و ویروس کرونا کار سختی است اما عشق و علاقه نیروهای فعال در این پروژه باعث پیشرفت کار می‌شود.

رییس شورای اسلامی تبریز بیان کرد: استفاده از شیوه معماری اصیل ایرانی - اسلامی در کنار طراحی مدرن در ایستگاه‌های قطارشهری تبریز یادگاری ارزشمند برای شهروندان این شهر است.

حجت‌الاسلام برگی ادامه داد: قطارشهری تبریز در روان‌سازی ترافیک سطح شهر موثر است و با توجه به وضعیت ترافیک موجود مجبوریم از زیرزمین شبکه مناسبی برای حمل و نقل عمومی فراهم کنیم.

وی یادآوری کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون حدود ۸۰۰ نفر در این پروژه مشغول فعالیت هستند، خط یک این پروژه طبق وعده‌های داده شده در سریع‌ترین زمان ممکن باید تکمیل شود.

نایب رییس شورای اسلامی تبریز نیز در این مراسم متمرکزسازی منابع مالی بر خط یک قطارشهری را خواستار شد و گفت: قطارشهری از بزرگ‌ترین پروژه های عمرانی تبریز است که پس از تکمیل، نقش مهمی در روان سازی ترافیک و گسترش حمل و نقل ترکیبی ایفا خواهد کرد.

غلامرضا احمدی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه قراردادها و پیمانکارها از راهکارهای تسریع در اجرای این پروژه است، افزود: مدیران استان و تبریز باید با گسترش تعاملات خود، سهم قطارشهری را از بودجه دولتی اخذ و به پروژه تزریق کنند.

وی با اشاره به وجود برخی نواقص در ایستگاه‌های ۱۳ تا ۱۶ قطارشهری تبریز، اظهار داشت: سیستم تهویه هوا، اطفاع حریق، پله برقی و آسانسور از جمله نواقص ایستگاه‌های خط یک است که باید برطرف شود.

نایب رییس شورای اسلامی تبریز، تحریم‌ها و مشکلات ارزی را از مشکلات و موانع پروژه قطارشهری تبریز اعلام کرد و گفت: همانطور که در بخش‌های دیگر توانسته‌ایم با تحریم‌ها مقابله کنیم در حوزه قطارشهری نیز می‌توان این موانع را از بین برد.

احمدی، ادامه داد: برخی کارشناسان معتقدند قطارشهری برای تکمیل حمل و نقل عمومی بسیار مهم است و از طرفی دیگر تاکنون میلیاردها تومان برای این پروژه هزینه شده بنابراین تکمیل و بهره‌برداری از آن اولویت ما در شورای اسلامی ششم است.

رییس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی نیز در این مراسم، گفت: عمده بحث اعضای شورای اسلامی تبریز در حوزه قطارشهری، تفاوت‌هایی است که این پروژه با سایر کلانشهرها از جمله در سرعت پیشبرد، طراحی ایستگاه‌ها، بهره‌وری دستگاه‌های بی تی ام و سایر موارد دارد و باید با تلاش بیشتر وضعیت آن به حد استاندارد برسد.

روح‌الله دهقان‌نژاد، با بیان اینکه تامین ایمنی شهروندان از اولویت‌های شورای اسلامی شهر در حوزه قطارشهری است، افزود: با توجه به بروز حادثه سال گذشته در قطارشهری تبریز، مسایل مختلفی از جمله مشکل فنی در بروز این سانحه دخیل بود که اصلاح بخشی از مسیر ضروری است.

وی اظهار داشت: از دیگر عواملی که می‌تواند در تسریع اجرای خط یک قطارشهری موثر باشد، هماهنگی هرچه بیشتر سازمان قطارشهری و شرکت بهره‌بردار این پروژه است.

دهقان‌نژاد، ادامه داد: دغدغه اعضای شورای شهر در حوزه قطارشهری دقیقا همان دغدغه مردم و کارشناسان است و قطعا با حل مشکلات و اتمام پروژه به ویژه خط یک، بسیاری از این دغدغه ها حل خواهد شد.

طرح مطالعه پروژه قطارشهری تبریز در سال ۱۳۸۰ و عملیات اجرایی آن نیز سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در ۱۳۹۴ بخشی از آن به بهره برداری رسید؛ این پروژه در پنج خط شامل چهار خط اصلی و یک خط حومه در مجموع به طول ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ است.

در زمان کنونی فاز اول و دوم خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۱ کیلومتر از ایستگاه ائل‌گلی تا ایستگاه میدان کهن در حال بهره‌برداری است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha