۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84464245
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کارت تردد ۸۰ درصد از عشایر کاشمر صادر شد

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴
کد خبر: 84464245
کارت تردد ۸۰ درصد از عشایر کاشمر صادر شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره امور عشایر شهرستان کاشمر گفت: با توجه به این که ۳۰۰ نفر از عشایر شهرستان عضو سازمان امور عشایر هستند برای ۸۱ درصد آنها کارت تردد صادر شده و بقیه عشایر منطقه نیز  شناسایی شده‌اند و در حال ارائه مدارک و مستندات برای صدور کارت تردد هستند.

محمدرضا فارسیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که هدف اداره امور عشایر خدمت‌رسانی مناسب به منظور بهبود وضعیت اجتماعی، اقتصادی و تولیدی عشایر و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در راستای طرح‌های زیربنایی است افزود: اداره امور عشایر شهرستان کاشمر در قالب طرح‌های مختلف تسهیلات ۵۰۰، ۴۰۰ و ۳۵۰ میلیون ریالی پرداخت نموده و با انعقاد تفاهمنامه با کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت پوشش خود را تسهیل کرده است.

وی با اشاره به برگزاری سه دوره آموزشی ویژه عشایر شهرستان کاشمر با عناوین "پرواربندی بره، پرورش‌ دام سبک و بیماری‌های مشترک انسان و دام" با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای ادامه داد: امسال در حوزه عمرانی نیز پروژه‌هایی برای رفاه حال عشایر اجرا شده است به طوری که از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده که هر ساله از طریق فرمانداری اختصاص می‌یابد  پروژه آبرسانی و ساخت مخزن بتنی در منطقه عشایری کلاته نای در حال اجراست.

رییس اداره امور عشایر شهرستان کاشمر گفت: آبرسانی سیار با تانکر امور عشایر به مناطق عشایری شهرستان از جمله روستاهای گنده‌بر، کلاته نای، حاجی رجب و چاه خرما انجام می‌شود.

فارسیان افزود: ساخت پل و بازسازی راه‌های عشایری که همه ساله در حوادثی مانند سیل تخریب می‌ شود از جمله اقدامات عمرانی اداره امور عشایر شهرستان کاشمر به شمار می‌رود.

۱۲ نقطه عشایری در شهرستان کاشمر وجود دارد که در آنها ۵۰۰ خانوار با جمعیتی افزون بر هزار نفر حضور دارند.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha