استاندار کرمانشاه: اعتماد والدین برای برگزاری حضوری مدارس باید جلب شود

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه نمی‌توانیم والدین را مجبور کنیم که فرزندان خود را به مدرسه بفرستند، گفت: همه ما نسبت به سلامت دانش‌آموزان مسئولیم و باید اعتماد والدین برای حضور فرزندانشان در مدارس جلب شود و هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

«هوشنگ بازوند» روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، افزود: تجربه سال گذشته نشان داده است که ما با افت تحصیلی دانش‌آموزان مواجه نشدیم و این موفقیت را مدیون معلمانی هستیم که در این شرایط سخت صادقانه خدمت کردند.

وی در خصوص وضعیت کرونایی استان هم گفت: تعداد بستری‌های روزانه ما تقریبا ثابت شده است و به احتمال زیاد هفته آینده از پیک پنجم هم عبور می‌کنیم.

وضعیت سرویس‌های بهداشتی مدارس در حاشیه شهر باید سر و سامان بگیرد

بازوند در خصوص بازگشایی مدارس و شیوه تدریس در سال تحصیلی جدید هم گفت: ستاد ملی کرونا هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است و شنبه هفته آینده در این خصوص نظر نهایی را اعلام می‌کنند که به احتمال زیاد در سال جدید هم آموزش تلفیقی یعنی حضوری و مجازی مد نظر است.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲۷ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی نیازمند تبلت هستند، افزود: باید مشکل این دانش‌آموزان را در داخل استان حل کنیم و نمی‌توانیم منتظر تهران و سایر ارگانها بمانیم.

بازوند ادامه داد : اگر آنالیز دقیق‌تر و جزیی‌تری از این ۲۷ هزار دانش‌آموز داشته باشیم با کمک کمیته امداد، ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان و بهزیستی می‌توانیم برای حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز تبلت را تهیه کرده و در اختیار آنها قرار دهیم.

وی در خصوص وضعیت بهداشت مدارس در حاشیه شهر هم هشدار داد و گفت: وضعیت سرویس‌های بهداشتی مدارس در حاشیه شهر باید سر و سامان بگیرد و این موضوع را با مدیر مربوطه در وزارت‌خانه پیگیری می‌کنیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، ۳۶۴ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار معلم دارد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha