۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۲۷
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84460691
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج تعاونی جدید در کردستان راه اندازی می‌شود

۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۲۷
کد خبر: 84460691
پنج تعاونی جدید در کردستان راه اندازی می‌شود

سنندج - ایرنا - مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: همزمان با هفته تعاون، پنج تعاونی جدید در شهرهای مختلف استان افتتاح می‌شود.

علی اصغر عباسی روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد تعاونی جدید در شهرهای سنندج، بانه و بیجار با ۱۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری راه‌اندازی می‌شود و برای ۹۱ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: انعقاد یک تفاهم نامه چهار جانبه میان اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بانک رسالت استان با هدف حمایت از بانوان شاغل در تعاونی‌های روستایی از دیگر برنامه‌های هفته تعاون در استان است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه از ۲ تعاونی موفق شهر سنندج با حضور مسوولان بازدید به عمل خواهد آمد، اضافه کرد: برگزاری کرسی تعاون و کارآفرینی به صورت مجازی با همکاری اداره کل جهاد دانشگاهی کردستان برای جویندگان کار و تعاونگران از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی گفت: شانزدهمین جشنواره تقدیر از تعاونی‌های برتر کردستان با هدف تجلیل از ۱۰ تعاونی موفق استان با حضور مسوولان و تعاونگران در استانداری کردستان در هفته تعاون برگزار می‌شود.

عباسی افزود: یک تفاهم نامه سه جانبه میان اداره تعاون، میراث فرهنگی و فرمانداری سروآباد نیز در محل فرمانداری این شهر به امضاء می‌رسد که هدف از آن، تشکیل تعاونی‌های گردشگری و صنایع دستی در ۱۵ روستای گردشگری شهرستان سروآباد است.

وی بازدید از ۲ تعاونی برتر سروآباد و برگزاری رویداد تعاون به صورت مجازی با همکاری جهاد دادنشگاهی را برای قشر دانشجویان و تعاونگران استان از دیگر برنامه هفته تعاون در استان برشمرد.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، نمایندگان اتاق تعاون و اتحادیه‌ها و تعاونگران با نماینده ولی فقیه در استان پایان بخش برنامه‌های هفته تعاون است.

حداقل و حداکثر تعداد عضو در تعاونی‌ها به نسبت سرمایه، نوع فعالیت، فرصت شغلی و رعایت اصل عدم تمرکز و سهم متغیر است اما تعداد اعضا به موجب ماده ۶ قانون بخش تعاون، نباید کمتر از هفت نفر باشد و این تعداد باید در زمان فعالیت شرکت تعاونی نیز حفظ شود.

آمار تعاونی‌های فعال و در دست اجرای استان یک هزار و ۸۹۶ مورد است که این میزان تعاونی برای ۱۶ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است. هم اکنون ۱۸۳ هزار نفر در تعاونی‌های استان عضویت دارند که از این تعداد ۱۴۰ هزار نفر (۷۶ درصد) مرد و ۴۳ هزار نفر (۲۴ درصد) زن هستند.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

سیزدهم تا نوزدهم شهریورماه در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha