انتقاد از تاخیر پرداخت حقوق کارگران تا ارائه ۱۴پیشنهاد به شهردار تهران

تهران - ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران نسبت به تاخیر در پرداخت حقوق کارگران در مقابل حقوق کارمندان شهرداری تهران نکاتی را به علیرضا زاکانی شهردار تهران تذکر داده و همچنین یکی از اعضا ۱۴ پیشنهاد برای اجرا در شهر تهران به وی، ارایه کرد.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز /یکشنبه/ در نهمین جلسه خود میزبان علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران بودند.

این جلسه نخستین جلسه ای بود که زاکانی به عنوان شهردار تهران در آن حضور یافت.

پس از ارائه سخنان شهردار تهران اعضای شورای شهر به ارائه نظرات خود پرداختند.

تهران به پایتخت محدود نمی‌شود

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران پس از سخنان زاکانی گفت: امیدواریم نتیجه فعالیت‌های مدیریت شهری به خوشحالی خداوند، رهبر معظم انقلاب و مردم تهران بیانجامد.

وی با بیان اینکه تهران به پایتخت محدود نمی شود، اظهار داشت: تاثیر تلاش ها و حرکت هایی که در تهران انجام می‌شود بر  کل کشور قابل مشاهده است.

۱۴ پیشنهاد به شهرداری تهران

مهدی اقراریان عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورای ششم بیم و امید هایی که دغدغه شهروندان است را دنبال می‌کند، اظهار داشت: امیدوارم  شهردار تهران با روحیه فسادستیزی و مبارزه با ویژه‌خواری عناصر لانه کرده در سیاهچاله های بروکراسی که از طاغوت به ارث رسیده است، و همچنین با روحیه جهادی که دارند، در شهرداری نیز اقدام کند.

وی گفت: امیدواریم  با پشتیبانی مردم از سیاست‌های شورای ششم دورانی را که موجب گره‌گشایی از دغدغه های مردم باشد را شاهد باشیم.

اقراریان با ارائه ۱۴ پیشنهاد؛ حرکت به سمت عدالت، بهسازی فضای بی دفاع شهری، تدوین برنامه جامع مقابله با آسیب پذیری شهر تهران، نوسازی و احیای بافت فرسوده ، بازنگری در نظام پرداخت جبران کارکنان سازمانها و شرکتها را از جمله پیشنهادهای خود به شهرداری تهران عنوان کرد.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه، جبران نابرابری اجتماعی در دسترسی شهروندان به خدمات و امکانات شهر، برنامه ریزی عملیاتی کاهش مسائل اجتماعی از جمله کودکان کار، فقر، متکدیان و کارتن‌خواب‌ها، نوسازی حمل و نقل عمومی، بازنویسی قوانین را از دیگر پیشنهادها به شهردار تهران عنوان کرد.

وی، لزوم تشکیل شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی شهرداری تهران، منع زباله گردی، ایجاد شفافیت به معنای به رسمیت شناختن حق آگاهی و اطلاع مردم، بازنگری در نظام پرداخت، اهتمام به بازآفرینی اکوسیستم هوشمند فرهنگی و اجتماعی شهر تهران را از دیگر پیشنهادهای خود برشمرد.

تاخیر در پرداخت حقوق کارگران نسبت به کارمندان شایسته نیست

احمد صادقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به تاخیر در پرداخت حقوق کارگران رفت و روب  شهرداری تهران گفت: در گذشته ۷۰ درصد از اعتبار پیمانکاران به صورت علی‌الحساب برای پرداخت حقوق کارگران به آنها ارائه می‌شد.

وی افزود: اما اکنون با وجود بخشنامه‌ای، پرداخت حقوق به بعد از تایید صورت وضعیت شرکت‌ها موکول شده است.

صادقی از شهردار تهران خواست این موضوع را پیگیری؛ و رسیدگی کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باید قبل از حقوق کارمندان، حقوق کارگران را پرداخت کنیم.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز از شهردار تهران خواست این موضوع را مورد بررسی و مطالعه قرار دهد و اظهار داشت: این اصلاً به عدالت نزدیک نیست که کارگران شهرداری در شرایطی باشند که حقوقشان را دیرتر از کارمندان دریافت کنند.

انتقاد از تاخیر سه ماهه در پرداخت حقوق کارکنان برج میلاد

مهدی عباسی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان برج میلاد تذکر داد و اظهار داشت: مصوبه ای نیز در شورای شهر برای کمک به برج میلاد تصویب شده که باید اجرا شود.

وی گفت: حدود سه ماه است که به ۳۰۰ نفر از کارکنان برج‌میلاد حقوقی پرداخت نشده است.

عباسی با بیان اینکه اقتصاد برج میلاد و درآمد این برج مرتبط با حضور مردم است، ادامه داد: بر اساس شرایط کرونا در موضوع درآمدی برج میلاد مشکلاتی ایجاد شده است.

وی از شهردار تهران خواست به این موضوع رسیدگی کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha