۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۷:۴۲
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84460269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلاش دولت تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاونی‌ها در اقتصاد کشور است

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: دولت تلاش دارد زمینه نقش آفرینی تعاونی‌ها در تحقق سهم ۲۵ درصدی اقتصاد کشور را فراهم کند.

به گزارش ایرنا، خالد جعفری شامگاه شنبه در مراسم افتتاح شرکت تعاونی دانش بنیان ئالای تندرستی در سنندج، نگاه دولت سیزدهم به بخش تعاون را ویژه توصیف کرد و گفت: شرکت‌های تعاونی دانش بنیان و چند منظوره که در زمینه تولید و خدمات فعالیت می‌کنند مورد حمایت جدی دولت قرار می‌گیرند.

وی افزود: کردستان در زمینه تشکیل و فعالیت تعاونی‌های کارآمد موقعیت مناسبی برای برنامه‌ریزان اقتصادی و اشتغالزایی فراهم کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان ادامه داد: ظرفیت تعاونی خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی سلامت محور ئالای تندرستی در جذب توریسم درمانی و بهره برداری از مزیت همجوار بودن با اقلیم کردستان بسیار حائز اهمیت است که باید از آن به خوبی بهره گرفت.

مدیرکل، تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در آیین، از تعاون به عنوان سالم‌ترین شیوه اقتصادی نزدیک به اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: بهره گیری اقتصادی و اجتماعی و نیز کارآفرینی جمعی از جمله خصوصیات بارز فعالیت‌های مبتنی بر تعاون و خرد جمعی بوده که این مهم در شرکت تعاونی دانش بنیان ئالای تندرستی به خوبی مشهود است.

برهان صلواتی اضافه کرد: با افتتاح تعاونی دانش بنیان ئالای تندرستی علاوه بر فراهم سازی زمینه توریسم درمانی در استان، برای ۲۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

آمار تعاونی‌های فعال و در دست اجرای استان یک هزار و ۸۹۶ مورد است که این میزان تعاونی برای ۱۶ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است. هم اکنون ۱۸۳ هزار نفر در تعاونی‌های استان عضویت دارند که از این تعداد ۱۴۰ هزار نفر (۷۶ درصد) مرد و ۴۳ هزار نفر (۲۴ درصد) زن هستند.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

سیزدهم تا نوزدهم شهریورماه در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha