۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۰۴
کد خبرنگار: 1489
کد خبر: 84460012
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: اسکله بندر تنگ کنارک الگوی بنادر صیادی کشور می‌شود

چابهار - ایرنا - فرماندار کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اسلکه صیادی تَنگ کُنارک الگوی بنادر کشور می‌شود گفت: فاز نخست این اسکله با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل شده است.

 حمیدالدین یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توسعه و تجیهز اسکله صیادی بندر تَنگ با هدف پیشرفت زیرساخت‌های شیلاتی در شهرستان کنارک روبه اتمام است و با راه‌اندازی آن، به جرات می‌توان بندر تنگ مدرن‌ترین بندر صیادی کشور خواهد شد.

وی افزود: فاز نخست این پروژه به اتمام رسیده و با نهایی شدن فاز دوم، تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز یک بندر صیادی در اسکله تنگ دایر خواهد شد که نمونه‌ای به کاملی آن در کشور وجود ندارد.

به گفته وی، نکته دیگر اینکه اسکله صیادی بندر تنگ، الگو و نمونه‌ای برای دیگر بنادر شهرستان و استان می‌شود و با توسعه و تکامل سایر بنادر، ایران می‌تواند رتبه نخست صید و صیادی در اقیانوس هند را از آن خود کند.

فرماندار کنارک اظهار داشت: پروژه احداث موج شکن بندر صیادی تنگ شامل یکهزار و ۱۷۰ متر موج‌شکن شرقی، ۸۵۰ متر موج شکن غربی و ۵۱۴ متر دایک حفاظت حوضچه است.

یوسفی گفت: طرح ساخت اسکله جدید بندر صیادی تنگ شامل ساخت اسکله، موج شکن، تاسیسات خشکی، محوطه سازی و لایروبی است که پس از تکمیل علاوه بر پهلوگیری ۶۰ فروند شناور لنج، همچنین ۱۲۰ قایق نیز می‌توانند در این اسکله پهلوگیری کنند که موجب رونق صیادی در این منطقه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاز یک این پروژه هزینه شده است و برای تکمیل فاز دوم حدود ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

چابهار، کنارک و دشتیاری در محدوده سواحل مکُران به آب‌های اقیانوس هند متصل هستند.

سرخط اخبار استان‌ها