۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۱۷
کد خبرنگار: 2651
کد خبر: 84459995
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مرمت چهارباب خانه تاریخی در شوشتر در حال انجام است

۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۱۷
کد خبر: 84459995
مرمت چهارباب خانه تاریخی در شوشتر در حال انجام است

اهواز - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری شوشتر گفت: مرمت چهارباب خانه تاریخی در بافت قدیمی این شهر با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

علی محمد چهارمحالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این خانه های تاریخی شامل زاهدی، جامعی، لاله فروش و شیخ سوینی هستند که با تغییر کابری و تبدیل آنها به هتل، رستوران، گالری، قهوه خانه سنتی و...، هرکدام می‌توانند زمینه ساز اشتغال خوبی در این شهرستان باشند.

وی افزود: حفظ اصالت در مرمت این خانه‌های تاریخی مورد تاکید کارشناسان میرا ث فرهنگی است چرا که این خانه‌های تاریخی بخشی از هویت فرهنگی شوشتر هستند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شوشتر ادامه دارد: خانه‌های تاریخی ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی هستند و با راه‌اندازی این چهار باب خانه برای حدود ۶۰ نفر فرصت اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

وی گفت: هرساله اداره میراث فرهنگی برای مرمت خانه‌های تاریخی اعتبار اختصاص می‌دهد و مالکان می‌توانند با مراجعه از این تسهیلات متنوعی بهره‌مند شوند.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری شوشتر افزود: مرمت برخی از این خانه‌ها امسال و برخی دیگر نیز در سال آینده به پایان می‌رسد.

در کهن شهر شوشتر حدود ۱۰۰ خانه تاریخی شناسایی شده که ۵۰ باب آن به ثبت ملی رسیده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha