۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۰۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84459966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا جان ۸ بیمار دیگر چهارمحال و بختیاری را گرفت

۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۰۲
کد خبر: 84459966
کرونا جان ۸ بیمار دیگر چهارمحال و بختیاری را گرفت

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: ابتلا به کرونا در استان منجر به فوت هشت بیمار دیگر شد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را به یک هزار و ۴۳۰ نفر افزایش داد.

مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر چه طی روزهای اخیر، وضعیت تعداد مبتلایان سرپایی به ویروس کرونا در استان در وضعیت با ثباتی قرار گرفته اما برای قضاوت کردن در خصوص تثبیت این شرایط و نزولی شدن آمار مبتلایان هنوز زود است و نیازمند گذشت یک تا ۲ هفته زمان است.

وی ادامه داد: همچنان استان در شرایط اوج شیوع ویروس کرونا قرار دارد و روزانه بین یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی استان مراجعه می‌کنند.

شیرانی در ادامه از شناسایی ۳۲۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۶ نفر بستری شدند و ۲۷۱ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تست pcr حدود ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا منفی کاذب است، تصریح کرد: توصیه می‌شود تا هر فردی که دارای علائم بالینی کرونا است هرچند تست pcr آن منفی اعلام شده باشد اصل قرنطینه‌گی را با جدیت رعایت کند.

شیرانی با بیان اینکه ۷۰ بیمار بستری در مراکز درمانی استان بدحال هستند، اظهار داشت: تمام تلاش برای بهبود این بیماران به کار گرفته شده است اما بیشتر افرادی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند به هیچ یک از راهکارهای درمانی پاسخ مثبت نداده‌اند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۳ شهریور، ۱۹۸ هزار و ۷۲۷ مورد نمونه‌گیری تست ملکولی تشخیص کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده که بر اساس آن ۷۱ هزار و ۶۶۵ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

ظرفیت تمامی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری که حدود ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان را شامل می‌شود، تکمیل و بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha