۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 84459803
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چشم امید اصفهان به عبور از قله موج پنجم کرونا در هفته جاری

اصفهان - ایرنا - سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امیدواریم که استان تا پایان هفته جاری از قله موج پنجم کرونا عبور کند.

موج پنجم کرونا از تیر امسال در کشور و استان اصفهان آغاز شد و تاکنون با آمار بالای ابتلا و بستری همراه بوده بطوریکه در برخی موارد مانند میزان بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ با رکورد جدید در طول ۲ سال همه‌گیری این بیماری مواجه شده است.

حجت‌الله غلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به گزارش ارائه شده  امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا، در حال پشت سر گذاشتن قله موج پنجم کرونا هستیم و پیش بینی می شود این موضوع در استان ما نیز در هفته جاری اتفاق بیفتد.

وی اظهار امیدواری کرد که با پشت سر گذاشتن قله موج پنجم کرونا، آمار ابتلا و بستری کرونا در استان روند کاهشی به خود بگیرد و به وضعیت مطلوبی در این زمینه برسیم.

غلامی با اشاره به اینکه امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا بحث بازگشایی مدارس، راهپیمایی اربعین و واکسیناسیون مطرح شد، تصریح کرد: جلسه امروز به جمع بندی نهایی در این زمینه ها نرسید و به بررسی بیشتر با تشکیل کارگروه های مشترک موکول شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز مزبور بر ضرورت تسریع واکسیناسیون کرونا در کشور تاکید شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمان حاضر سه هزار و ۴۷۳ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند که ۴۴۵ نفرشان در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

میزان بستری جدید بیماران کرونایی در شبانه روز گذشته ۴۴۷ نفر و میزان فوتی قطعی کرونا ۳۸ نفر بوده است.

استان اصفهان در زمان حاضر در وضعیت قرمز همه گیری بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و حدود چهار هزار بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

در استان اصفهان، امور بهداشتی و درمانی ۲۶ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha