۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 2141
کد خبر: 84459459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح غربالگری شنوایی‌سنجی نوزادان در سرپل‌ذهاب آغاز شد

قصرشیرین - ایرنا - رییس اداره بهزیستی سرپل‌ذهاب گفت: برنامه غربالگری شنوایی سنجی نوزادان کمتر از ۲ سال با هدف داشتن نسلی سالم و به دور از معلولیت در این شهرستان آغاز شده است.

«بهمن بوچانی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه غربالگری شنوایی نوزادان روزهای یکشنبه و چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ در شهرستان انجام می‌شود و خانواده ها می‌توانند به منظور انجام غربالگری، شنوایی، نوزادان خود در روزهای فوق به محل اداره بهزیستی مراجعه کنند.

رییس اداره بهزیستی سرپل ذهاب اظهار کرد: پارسال در برنامه غربالگری شنوایی سنجی یک هزار و ۱۰۰ نوزاد معاینه شدند.

بوچانی در بخش دیگری گفت: ۶۶۵ خانوار تحت پوشش اجتماعی این نهاد حمایتی هستند که ماهیانه سه میلیارد و ۷۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال مستمری به آن ها پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: در حوزه توانبخشی تعداد ۲ هزار و ۲۱۴ نفر دارای پرونده معلولیت هستند که از این تعداد به یک هزار و ۵۰۶ نفر ماهیانه پنج میلیارد و ۱۷۲ میلیون و ۸۴۵هزار ریال پرداخت می شود و هم اکنون ۷۰۸ نفر نیز در پشت نوبت قرار دارند.

بوچانی ادامه داد: همچنین تعداد دانش آموزان حمایتی و توانبخشی ۱۱۵ نفر و دانشجویان معلول و بی سرپرست ۶۶ نفر هستند.

رییس اداره بهزیستی سرپل ذهاب یادآور شد: تعداد خانواده های دارای فرزندان چند قلو در سرپل ذهاب شامل  ۲ قلو ۲۱، سه قلو ۴ خانوار و پنج قلو یک خانوار است که از خدمات این حوزه بهره مند هستند.

سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.  

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha