مربی تیم ملی: چهار کشتی گیر از فارس شانس حضور در مسابقات جهانی دارند
رحیم گیوی مربی شیرازی تیم ملی کشتی فرهنگی به اتفاق هادی شعبانی از فارس

شیراز-ایرنا- مربی شیرازی تیم ملی کشتی فرنگی ایران اعلام کرد: از بین هشت کشتی گیر استان فارس که به اردو دعوت شدند چهار نفر از آنها شانس زیادی برای حضور در مسابقات جهانی نروژ دارند.

رحیم گیوی شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: رقابت جهانی کشتی فرنگی بزرگسالان  قرار است از دهم لغایت هجدهم مهرماه  ۱۴۰۰ در شهر اسلو پایتخت نروژ برگزار شود و تیم ملی ایران در ۱۰ وزن و با تمام قوا در این رقابت ها شرکت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: محمدعلی گرایی، محمدرضا گرایی قهرمان المپیک، محمدرضا مختاری و میثم دلخانی چهار کشتی گیر شیرازی هستند که شانس زیادی برای حضور در پیکارهای  جهانی دارند و امیررضا ده بزرگی هم که اخیرا در وزن ۵۵ کیلوگرم قهرمان جوانان جهان شده به  نظر سرمربی تیم ملی بستگی دارد که در مسابقات جهانی بزرگسالان شرکت کند و یا خیر.

این مربی سازنده که کشتی گیران زیادی همچون گرایی ها پرورش داده است، ادامه داد: تا زمان رقابت های جهانی نروژ ۲ اردو  ۱۰ و ۱۴ روزه  برگزار می کنیم و هم اینک هم  یک مرحله اردو را پشت سر گذاشتیم ضمن اینکه  در ۱۰ وزن شانس کسب مدال داریم زیرا کشتی گیران بسیار آماده هستند  و با انگیزه در اردو کار می کنند.

وی گفت: در رقابت های جهانی نروژ تیم های کشتی مطرح جهان با تمام نفرات خوب خود شرکت خواهند کرد که این امر موجب می شود رقابت ها سخت و جذابی  رادر پیش داشته باشیم.

گیوی افزود: شرایطی که فدراسیون کشتی برای برگزاری اردوی آمادگی مهیا کرده بسیار خوب است که جای تقدیر دارد و کادر فنی تیم به ویژه محمد بنا سرمربی تیم می کوشند با تیم بسیار آماده ای روانه مسابقات جهانی شویم و قطعا از کشتی گیرانی که شانس مدال دارند استفاده می شود.

فارس قطب کشتی فرنگی کشور

او در مورد کشتی فرنگی فارس هم گفت: گشتی گیران این استان در رقابت های جهانی جوانان که اواخر مرداد ماه در روسیه برگزار شد یک طلا و یک برنز کسب کردند و محمدرضا گرایی هم  در المپیک توکیو نشان طلا بدست آورد و هم اینک هم هشت کشتی گیر از فارس در اردوی تیم ملی بزرگسالان حضور دارند که این امر بیانگر این است که فارس  قطب برتر کشتی فرنگی در کشور است که بیشتر باید مورد  حمایت مسئولان استان قرار گیرد.

 وی اظهار امیدواری کرد: با کمک مسئولان فارس  و حمایت مالی  یکی از کارخانه های صنعتی، استان فارس  یک تیم در لیگ برتر کشتی فرنگی بزرگسالان داشته باشد  زیرا در صورت تحقق این امر کشتی گیران بیشتری از فارس می توانند در سطح اول کشتی کشور خود را نشان دهند و مورد نظر مربیان تیم ملی قرار گیرند.

گیوی همچنین در مورد رقابت های بین المللی صربستان گفت: با تیم دوم در این مسابقات شرکت می کنیم و این رقابت ها  می تواند محک خوبی برای کشتی گیران ایران باشد تا پیش از شروع مسابقات جهانی بتوانند خود را نشان دهند و از فارس هم هادی شعبانی دراین پیکارها شرکت دارد که از شنبه ۱۳ شهریور در صربستان آغاز می شود.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد آسیب دیدگی زانوی محمدرضا گرایی قهرمان المپیک گفت: درد  زانوی محمدرضا کهنه است و حتی در مسابقات المپیک توکیو هم این درد را داشت اما با مراجعه به پزشک و گرفتن عکس ام ار آی  پزشک معالج او گفت خوشبتخانه نیاز به عمل ندارد و با یک سری تمرینات مخصوص برطرف می شود و هم اینک هم شرایط خوبی دارد.

محمدعلی و محمدرضا گرایی، میثم دلخانی، امیر رضا ده بزرگی، محمد رضا مختاری، محمد حسن آزرم دخت، پارسا نظری و پرهام قنبری کشتی گیران  استان فارس هستند که به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای مسابقات جهانی بزرگسالان در نروژ دعوت شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha