۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84459389
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آبگرفتگی شدید معابر شهر رشت برطرف شد

۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۲۳
کد خبر: 84459389
آبگرفتگی شدید معابر شهر رشت برطرف شد

رشت - ایرنا - رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به شدت بارندگی از صبح امروز ۱۳ شهریور در این شهر گفت: در زمان حاضر آبگرفتگی در معابر این شهر برطرف شده و اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

شهرام مومنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با شدت یافتن بارندگی  در صبح امروز و آبگرفتگی در معابر مختلف رشت در همان ساعات اولیه ۱۱ خودروی آتش نشانی نسبت به گشت زنی و رفع آبگرفتگی مناطق مختلف اقدام نمودند.

وی با اشاره به خدمات رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در پی آبگرفتگی منازل مسکونی در چندین منطقه از جمله حمیدیان و عینک اظهار داشت: جمع آوری چهار اصله درخت افتاده  در اثر بارش باران و وزش باد، و مهار حریق یک واحد مسکونی از دیگر خدمات این سازمان در صبح امروز است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تاکید بر اینکه نیروهای آتش نشانی برای خدمات رسانی آماده باش هستند، اضافه کرد: شهروندان در صورت بروز مشکلات مربوط به آبگرفتگی در پی بارش باران می توانند با ۱۲۵ تماس بگیرند تا نسبت به ر فع آن اقدام شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون یکصد نیروی عملیاتی و افسران ارشد سازمان آتش نشانی آماده باش هستند، گفت: گشت زنی در سطح شهر رشت تا عادی شدن اوضاع جوی ادامه دارد.

بر اساس پیش بینی هواشناسی گیلان بارش و وزش باد در بعضی ساعات در برخی نقاط تا عصر امروز (۱۳ شهریور ) شدید یا خیلی شدید خواهد بود.

هواشناسی گیلان آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها ، جاری شدن رواناب در مسیلها، احتمال آسیب به سازه ها ، شکستگی شاخه ها و احتمال سقوط درختان ، رانش و لغزش زمین و  برخورد صاعقه  را از مخاطرات فعالیت این سامانه جوی دانسته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز روز پنجشنبه  با توجه به صدور هشدار نارنجی وضعیت جوی، از مدیران  دستگاه‌های دولتی ذیربط و فرمانداران خواسته بود  تا امادگی لازم را برای مقابله با سیلاب احتمالی داشته باشند ؛ ضمن اینکه مردم نیز  تمهیدات لازم در بخش های مرتبط به زندگی خودشان  را برای جلوگیری از بروز خسارت انجام دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha