یک فروند بالگرد برای مهار آتش عرصه جنگلی جهان‌نما گلستان اعزام می‌شود

گرگان- ایرنا-  مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از اعزام یک فروند بالگرد جهت مشارکت در عملیات اطفای حریق در ارتفاعات جنگلی منطقه حفاظت شده جهان نمای کردکوی خبر داد و گفت کار انتقال نیروها تا صبح فردا جمعه به صورت زمینی انجام  می شود.

رسول حسام  پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت :‌با روشن شدن هوا و در نخستین دقایق روز جمعه بالگردی برای هلی برن نیروها و آب پاشی به گلستان می آید.

 وی ادامه داد : ده ها نیروی امدادی  از محیط زیست ، منابع طبیعی ، هلال احمر و بسیج و همچنین بومیان منطقه از روستاهای رادکان، دراز نو و جهان نما کردکوی در حال حاضر مشغول مهار حریق هستند .

حسام گفت : نیرو های نظامی و ارتش برای  مشارکت در مهار حریق به منطقه اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا  از منطقه، این حریق برخلاف سایر آتش سوزی‌های گلستان که به صورت زیر اشکوب و کف جنگل هستند به صورت تاجی رخ داده است و تاج بیشتر درختان ارس و کاج  گرفتار حریق و شعله ور شده اند.

 بر همین اساس مهار آتش با استفاده از کوله پشتی‌های آب پاش ، بیل و شن‌کش بسیار سخت است و آب‌پاشی هوایی برای مهار آتش  ضروری است.

سخت گذر بودن و شیب بالای منطقه انرژی زیادی از نیرو های امدادی منطقه گرفته است و  افزایش نیروهای امدادی و عملیاتی ضرورت دارد.

 به علت همزمانی حریق با فصل گاو بانگی و جفت گیری مرال ها،   احتمال سوء استفاده شکارچیان منطقه از این حاثه و شکار غیرمجاز گونه های مانند مرال  وجود دارد .

هم اینک نیرو هایی از شهرستان های کردکوی ، بندرترکمن ، بندرگز ، گرگان  به محل اعزام شده اند.

به گزارش ایرنا، جهان نما از قدیمی ترین مناطق حفاظت شده زیرپوشش مدیریتی حفاظت محیط زیست کشور است و در ردیف مناطق چهارگانه این سازمان به شمار می رود.

منطقه حفاظت شده جهان نما با وسعتی بیش از ‎ ۳۰هزار هکتار در حوزه گرگان و کردکوی واقع است که حدود ۲۰هزار هکتار آن در حوزه استحفاظی شهرستان کردکوی درغرب گلستان قرار دارد.

از نظر وضعیت جغرافیایی بیشتر منطقه جهان نما کوهستانی بوده و ارتفاع آن از ‎ ۶۰۰متر در مرز شمالی اطراف شصت کلا تا سه هزار و ‎ ۸۶متر در کوه تل انبار در شرق منطقه و جنوب روستای زیارت متغیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha