فنی وحرفه‌ای، مهارت آموزی به جوانان دشت آزادگان وهویزه را تقویت کند

اهواز -ایرنا- نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: فنی و حرفه‌ای مهارت آموزی به جوانان این ۲ شهرستان را تقویت کند تا از نیروهای بومی برای فرصت‌های شغلی منطقه استفاده شود.

به گزارش ایرنا قاسم ساعدی روز پنجشنبه در نشست با مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان برای فراهم سازی شرایط مهارت آموزی جوانان ۲ شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه بیان کرد: پیگیری‌های زیادی برای ایجاد تاسیسات نفتی و پتروشیمی در شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه انجام شده و عملیات اجرایی یک پتروپالایشگاه در دشت آزادگان به اتمام رسیده و با ساخت این‌مجتمع نیاز به نیروهای با مهارت است.
وی از اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان تقاضا کرد به طور جدی برای مهارت آموزی و آموزش جوانان این مناطق ورود کند تا مجبور به بکارگیری نیروی غیربومی نباشیم.
ساعدی افزود: آموزش مهارت در بخش نفت با توجه به ظرفیت‌های منطقه باید در دستور کار اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان قرار بگیرد تا بتوان برای کاهش آمار بیکاری جوانان این مناطق گام موثری برداشت.
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی تقویت بخش کارگاه‌های فنی و مهارتی و تامین تجهیزات آموزشی را از نیازهای این ۲ شهرستان برای هنرجویان دانست و گفت: جوانانی در این مناطق هستند که معلولیت شنوایی و گفتاری دارند اما امکان مهارت آموزی را دارند تا بتوانند مشغول به کار شوند. 
وی ادامه داد: مراکز آموزش فنی وحرفه ای با برنامه‌ریزی دقیق در جهت اجرای دوره‌های آموزشی با کیفیت و اثربخشی بالا در مسیر اشتغال و رفع معضل بیکاری بسیار موثر هستند.
گفتنی است، برای یادگیری حرفه ای تعمیرات موبایل، مرکز آموزش فنی و حرفه ای دشت آزادگان از سوی این ادره کل راه اندازی شد.
 در این مرکز با همراهی مدرسان حرفه ای و تجهیزات به روز، تعمیرات موبایل به صورت حرفه ای آموزش داده می شود.

خوزستان با نرخ بیکاری ۱۴ درصد در رتبه دوم کشور قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha