پوشش اینترنت پرسرعت روستایی استان زنجان به ۸۹ درصد رسیده است

زنجان - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: با افتتاح پروژه‌های هفته دولت در بخش اینترنت روستایی، نزدیک به ۸۹ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

حامد سرائی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از اینترنت روستایی ۱۰ روستا بطور همزمان که از طریق ارتباط تصویری با ۲ روستا بطور نمادین، برگزار شد، ضمن ارائه گزارش از وضعیت حوزه ارتباطات و فناوری ارتباطات استان، به اتصال روستاهای استان به اینترنت اشاره کرد و گفت: اگرچه توسعه اینترنت روستایی در سالهای اخیر، پیشرفت قابل توجهی داشته است اما به این میزان بسنده نمی‌کنیم و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا سایر روستاهای بالای ۲۰ خانوار محروم از اینترنت هم از این نعمت بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه از دهه فجر سال گذشته تاکنون ۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار دیگر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده اند، افزود: در حال حاضر بیش از ۶۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار  استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند و پوشش اینترنت روستایی به ۸۶ درصد رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با تاکید بر اینکه در حال حاضر در سطح همه شهرهای استان، پوشش صد در صدی ارتباطی و اینترنتی داریم، اظهار داشت: پوشش ارتباطی، در روستاهای هدف بالای ۲۰ خانوار استان، نیز به بیش از ۹۸ درصد است.

سرائی با بیان اینکه توسعه ارتباطات توسط اپراتورهای مختلف انجام می‌شود، گفت: اپراتور "همراه اول" از اسفند سال ۹۹ تاکنون علاوه بر اینکه ۲۶ روستا با هفت هزارو ۱۰۴ خانوار را به اینترنت پرسرعت متصل کرده است، در پنج نقطه از شهرهای زنجان و ابهر هم توسعه ارتباطات شهری انجام شده است.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، با بیان اینکه اپراتور "های ‌وب"  ۶ روستای استان را از اینترنت پرسرعت بهره مند کرده است، افزود: اپراتور "ایرانسل" هم به سه روستا شامل ۶۹۷ خانوار اینترنت پرسرعت داده است.

 سرائی گفت: در کنار توسعه ارتباطات سیار، شرکت مخابرات ایران و مدیریت مخابرات منطقه زنجان نیز توسعه ارتباطات ثابت در هفت نقطه شهری در شهرستانهای زنجان ابهر خرمدره و ماهنشان را داشت که با اعتبار ۸۶ میلیارد تومان افتتاح می شود.

 گفتنی است آیین بهره برداری از اینترنت ۱۰ روستا در ادامه بهره برداری از طرح های هفته دولت، اینترنت پرسرعت ۲ روستای گل‌تپه و قره‌گوزلو بطور نمادین بهره برداری شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha