انتظار از دولت سیزدهم؛ توسعه متوازن در کشور است

اردبیل- ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: انتظار از دولتمردان دولت سیزدهم اجرای برنامه‌هایی برای توسعه متوازن در کشور است تا از این طریق به برخی تبیعض‌ها و بی‌توجهی‌ها به مناطق محروم کشور پایان داده شود.

 سیدغنی نظری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از عوامل توسعه نیافتگی مناطق کم‌برخوردار کشور وجود ناعدالتی در توزیع امکانات و اعتبارات در گذشته و بی‌توجهی به توسعه متوازن در مناطق مختلف کشور بوده است.

او اظهارکرد: رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزاری پیشنهادی رئیس‌جمهوری به شرط اجرای طرح توسعه متوازن و رفع تبعیض در بحث توزیع امکانات، اعتبارات و همچنین نگاه همه‌جانبه و برابر به مناطق مختلف کشور بوده است.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون اساسی به رفع تبعیض بیش از هرچیز دیگر توجه و تاکید شده است،بیان کرد: به علت بی‌توجهی به این مهم و همچنین عدم تمرکززدایی در کشور،  همه امکانات در کلانشهرها و مناطق برخوردار تجمیع شده و امور در شهرستان‌های کم‌برخوردار کشور به سختی پیش می‌رود.

نظری گفت: استان اردبیل نیز از این قاعده مستثنی نیست و با وجود تلاش نمایندگان برای توسعه متوازن، بیشتر نگاه مدیران اجرایی به مرکز استان متوجه است.

او اظهارکرد: بسیاری از مدیران اجرایی شهرستان جرات تصمیم‌گیری در امور و وظایف ذاتی و قانونی خود را ندارند و در مورد کوچک‌ترین مسائل از مرکز استان کسب تکلیف می‌کنند و این مساله در مرکز استان نیز شامل حال مدیران میانی می‌شود.

نظری با دعوت از صاحب‌نظران و دلسوزان جامعه به پرهیز از طرح مسائل ناامید کننده مردم در بحث توسعه و عمران منطقه جنوب استان و توصیه به فعالان فضای مجازی برای گفتن حقایق در کنار طرح ضعف‌ها در شهرستان گفت: ارائه نظرات غیرکارشناسی در خصوص طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی منطقه از سوی افراد مختلف به نفع جامعه نیست. 

نماینده خلخال در مجلس به اجرای پروژه‌های راه‌سازی از جمله راه خلخال به منجیل اشاره کرد و گفت: علاوه بر تخصیص هزار میلیارد ریال اعتبار از محل فاینانس بانک مسکن استان اردبیل و همچنین تخصیص ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات جهش تولید توازن و ملی به اجرای قطعه اول این راه ، اعتبارت تخصیص یافته امسال قابل مقایسه با اعتبارات قطره چکانی سال‌های گذشته نیست.

به گفته وی ، بانک ملی نیز برای تزریق  ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل فاینانس به این پروژه اعلام آمادگی کرده که با احتساب آن، مجموع اعتبارات این پروژه بزرگ راه‌سازی به بیش از ۲ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت .

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha