۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳
کد خبر: 84456640
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود معلم در مازندران با نیروهای حق‌التدریس جبران می‌شود

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش می‌شود هیچ کلاسی در اول مهر بدون معلم نباشد، گفت که با به‌کارگیری معلمان بازنشسته به‌عنوان حق‌التدریس و همچنین افزایش ساعت اضافه‌کار به معلمان شاغل، تلاش می‌شود بخشی از کمبود معلم در دستگاه تعلیم و تربیت استان جبران شود.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، علیرضا سعدی‌پور روز چهارشنبه با اشاره به بازنشستگی چهار هزار و ۱۰ نفر از معلمان مازندران در چند ماه گذشته، افزود: برای جبران این حجم از کمبود نیرو، چند برنامه به موازات هم اجرا می شود تا در ابتدای مهر ۱۴۰۰ هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

وی از سازماندهی ۳۰۰ دانشجوی تعهد دبیری دانشگاه فرهنگیان که دوره چهار ساله کارشناسی خود را با موفقیت سپری کرده‌اند، برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ خبر داد و اظهار داشت: برابر مجوز نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل وزارت‌ آموزش و پرورش، در صورت بازگشایی مدارس، این معلمان در آغاز سال تحصیلی جدید فعالیت خود را بر سر کلاس‌های درس حضوری یا مجازی آغاز خواهند کرد.

وی گفت: همچنین برای جبران کمبود معلم در مدارس مازندران، ۵۰۹ نیروی جدید که در آزمون استخدامی سال ۹۹ پذیرش شدند، با فراگیری آموزش‌های لازم، برای حضور در کلاس‌های درس سازماندهی شده‌اند. 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به طرح تعیین تکلیف نیروها، گفت: حدود ۹۵۰ نفر از مشمولان این قانون که تاکنون به‌کارگیری نشده بودند نیز با اخذ مجوز، به‌صورت حق‌التدریس  فعالیت خود را در دستگاه تعلیم و تربیت استان آغاز می کنند و در سال تحصیلی جدید، بر سر کلاس درس حاضر خواهند شد.

سعدی‌پور از آغاز فرآینده مصاحبه ۹۴۴  نفر از متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان مازندران در هفته جاری خبر داد و با بیان اینکه ازاین تعداد، ۵۶۴ نفر مرد و بقیه زن هستند، گفت: این افراد در مدت هشت روز از ۶ تا ۱۴ شهریور ماه در سه بخش معاینات پزشکی، مصاحبه عمومی و مصاحبه گزینشی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

آموزش و پرورش مازندران پارسال ۵۱۸ هزار و ۲۵۵ دانش‌آموز داشت که در مقاطع مختلف مشغول تحصیل بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha