شهرستان چناران مجهز به کتابخانه سیار شد

مشهد- ایرنا- کتابخانه سیار پیک دانایی خواجه نصیرالدین طوسی شهرستان چناران روز چهارشنبه طی مراسمی بهره‌برداری شد.

نماینده مردم چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز در مراسمی که به همین مناسبت در چناران برگزار شد افزود: کتابخانه‌های سیار، عدالت اجتماعی در راستای دسترسی به دانش و آگاهی برای افراد در دور افتاده ترین و محروم ترین نقاط یک شهرستان را فراهم می‌کنند.

حسین امامی راد افزود: هدف از قیام امام حسین (ع)، اصلاح امت و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود که این اهداف در جامعه امروز اتفاق نمی افتد مگر این که مردم به یک سطح از دانایی، درک و رشد فرهنگی برسند و این امر نیز جز با مطالعه و انتشار کتابهای مفید امکان پذیر نیست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: مبنای کار کتابخانه‌های سیار افزایش دانایی و آگاهی مردم است، در واقع هر کتابخانه‌ سیار نقش ۱۰ کتابخانه عمومی مستقر در هر شهرستان را ایفا می کند.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: یکی از اتفاقات خوب در جریان راه اندازی کتابخانه‌های سیار، دسترسی افراد در دور افتاده‌ترین نقاط به کتاب و خدمات کتابخانه‌ای است. 
وی اضافه کرد: عدالت فرهنگی مبنای نظر برای ایجاد پیک دانایی و کتابخانه سیار است و هدف از این اقدام دسترسی آسان افراد به کتابخانه و خدمات کتابخانه‌ای در مناطق کم برخوردار به ویژه کودکان، نوجوانان و بانوان خانه دار است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: محوریت کتابخانه‌های سیار، کتابدار راننده است، فردی که با شوق، انگیزه، مهارت و تسلط کافی و وافی به اصول کتابداری با ورود به مناطق محروم با مردم ارتباط برقرار می‌کند و مردم باید بدانند کتابخانه‌ها به عنوان دانشگاه‌های مردمی و فرهنگسراهای اجتماعی رسالت خدمت به آنها برای رشد درک، دانایی و فرهنگ جامعه را به عهده دارند و آنها باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را ببرند.

امام جمعه چناران نیز در این مراسم گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عملی نیکو و حسنه است و می توان آن را در زمره مقدس‌ترین اعمال صالحه قرار داد. 
حجت الاسلام مظفر تاجی با مهم خواندن صنعت نگارش و کتاب افزود: نوشتن تاریخ در ایام گذشته باعث شده که امروزه ما از وقایع و سرگذشت پیشنیان در جهان آگاه باشیم، در واقع حفظ تاریخ بشریت از طریق نوشتن و کتاب صورت گرفته است. 

کتابخانه سیار پیک دانایی خواجه نصیرالدین طوسی شهرستان چناران در روستاهای رادکان، نوبهار، سیدآباد و محدوده خیابان جلال آل احمد در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرستان چناران به ارائه خدمات کتابخانه ای در قالب پیشخوان کتابخانه می پردازد.

در پایان این مراسم حسین امامی راد نماینده مردم چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی، سازمان جمعیت هلال احمر ، اداره تبلیغات اسلامی، رییس شورای هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هر کدام ۵۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار خواجه نصیرالدین طوسی چناران اهدا کردند.

حمید انصاری فرماندار چناران نیز برای اهدای زمینی افزون بر ۵۰۰ متر مربع در شهر سیدآباد و ۱۰۰ مترمربع زمین تجاری در شهر رادکان برای ساخت کتابخانه قول مساعدت داد.

شهرستان چناران در ۵۴ کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha