۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۷:۴۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84456508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درآمد جایگاه‌های عرضه نفتگاز در کردستان ۳۵ درصد افزایش یافت

سنندج - ایرنا - رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران کردستان گفت: امسال درآمد جایگاه‌داران عرضه نفتگاز استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۵ درصد بیشتر شده است.

محمدرضا فرحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا چند سال پیش سهمیه عرضه نفتگاز در جایگاه‌های عرضه فرآورده های نفتی کردستان نسبت به دیگر استان‌های کشور، به دلیل آنچه مبارزه با قاچاق سوخت اعلام شده بود، کمتر(حدود نصف) بود که پارسال با تلاش مدیران استان این محدودیت برداشته و مانند دیگر نقاط کشور شد.

وی با بیان اینکه محدودیت موجود، موجب نارضایتی کامیون داران، اتوبوس‌داران و صاحبان جایگاه‌های عرضه نفتگاز شده بود، افزود: با رفع محدویت ذکر شده، اکنون درآمد جایگاه‌داران در مقایسه با پارسال ۳۵ درصد افزایش یافته است.

رییس انجمن صنفی جایگاه داران کردستان میزان سهمیه کنونی نفتگاز خودروها را ۳۰۰ لیتر اعلام کرد و گفت: پیش از این و طی سال های گذشته صاحبان خودروهای سنگین به ویژه کامیون‌های ترانزیتی متردد در پایانه مرزی باشماق ناچار بودند کمبود سوخت مورد نیاز خود را از استان های همجوار از جمله کرمانشاه و همدان تامین کنند که حالا مشکل محدودیت رفع و در کردستان هم این شرایط فراهم شده است.

فرحی با بیان اینکه اکنون صاحبان خودروهای گازوئیل سوز براساس طرح پیمایش و مسیری که طی خواهند کرد، سهمیه سوخت دریافت می‌کنند، افزود: سال گذشته به طور متوسط روزانه ۵۳۰ هزار لیتر نفتگاز در استان عرضه می‌شد که اکنون این رقم به ۸۷۰ هزار لیتر رسیده است.

وی ادامه داد: پارسال به طور میانگین روازنه ۱۲۱ خودرو تزانزیتی از مرز باشماق مریوان تردد می‌کرد که امسال به ۲۶۵ خودرو در روز افزایش یافته است.

براساس مباحث مطرح شده در کارگروه‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، قاچاق سازمان یافته سوخت در این استان وجود ندارد.

در حال حاضر ۸۳ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی در کردستان فعالیت دارد که در ۵۵ مورد آن نفتگاز عرضه می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha