۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 84456459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 عمل به وعده  دولتمردان سبب اعتماد مردم می‌شود

اصفهان - ایرنا - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برگرداندن اعتماد عمومی به مردم کار بسیار سختی است و بخش مهمی از آن به عملکرد مسوولان و کار و تلاش آنها و عمل به وعده هایشان برمی‌گردد.

مهدی طغیانی  روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره فرمایش رهبر معظم انقلاب خطاب مسوولان کابینه سیزدهم و لزوم اعتماد و امید از دست رفته مردم به دولت و راهکارهای آن اظهار داشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مهمترین مساله این است که مردم نباید احساس کنند در تحمل مسائل و مشکلات اقتصادی تنها هستند و دلسوزی، تلاش و پیگیری به میزان کافی توسط مسوولان صورت نمی‌گیرد. 
وی افزود: شاید برخی تصور کنند سفرهای استانی و رفتن مسوولان بین مردم،شبیه سفر رییس جمهوری به خوزستان مشکلات را ریشه ای حل نمی‌کند اما نفس بودن در بین مردم و درک مشکلات از نزدیک این پیام را دارد که مسوولان متوجه و پیگیر حل مسائل هستند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  این سلوک و روش مورد تاکید مقام رهبری هم هست و از این به بعد مسوولان باید حضور و درک مستقیم بین مردم را جدی بگیرند و از ظرفیت رسانه ای استفاده و آن را منعکس کنند.
طغیانی در پاسخ به اینکه این روال در ادوار قبل ریاست جمهوری هم مرسوم بوده است اما اعتماد مردم بعد از مدتی مخدوش شد،گفت: سفرهای استانی و ایجاد اعتماد بین مردم شرط لازم هست اما کافی نیست و مسوولان فقط نباید دنبال کار ظاهری باشند زیرا دیر یا زود لذت موقت رفتارپاک شده و از بین می‌رود.
وی تاکید کرد: اگر پیگیری جدی و اصلاح فرایندها و زیر ساخت‌ها با حل واقعی مشکلات همراه شود نتیجه این می‌شود که مشکلات مردم در بلند مدت حل و این شیرینی همیشه برای مردم می‌ماند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت اجرای وعده و حرف و عمل مسوولان اضافه کرد: به شکل معمول مسوولان اول دوره وعده‌هایی می دهند اما عملی کردن وعده ها از خود وعده بسیار سخت‌تر است.
وی بیان داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، رهبرمعظم انقلاب تاکید کردند که یا وعده ندهید یا سعی کنید به موقع وعده‌ها را عملی کنید.
طغیانی در پاسخ به دیگر سوال ایرنا درباره انتخاب استاندار برای اصفهان گفت: استاندار اصفهان طبق کابینه دوره سیزدهم و اصل مردمی بودن که جزو ملاک‌ها و شعارهای ریاست جمهوری این دوره  است باید باشد.

وی اضافه کرد:  البته صداقت،ضد فساد بودن، با مردم بودن دیگر شاخص‌های انتخاب استاندار برای اصفهان است.
طغیانی درباره اینکه در دوره‌های قبل مسوولان و مدیران کارآمدی به اصفهان تزریق نشده است اما مدیران خوبی از اصفهان به سایر استان‌ها رفته اند،گفت:این روند گردش نیروهای استانی در اصفهان  و چرخش نیروها در استان باید اصلاح شود و این نظام و فرایند تغییر کند.

رهبر انقلاب اسلامی چندی پیش در دیدار با اعضای هیات دولت سیزدهم گفتند: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است که متاسفانه تا حدی آسیب دیده است و راه ترمیم آن، «یکی شدن حرف و عمل مسوولان» است.باید در صحبت‌ها بسیار مراقب بود و اگر وعده‌ای داده شد، به آن عمل شود زیرا دادن وعده و عمل نکردن به آن موجب سلب اعتماد مردم خواهد شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha