۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۷:۱۱
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 84456249
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرماندار:برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی در سلسله افزایش یافته است

خرم‌آباد - ایرنا - فرماندار شهرستان سلسله گفت: برداشت بی‌رویه منابع آبی زیرزمینی در این شهرستان به سرعت در حال افزایش بوده و این امر سبب عمیق‌تر شدن چاه‌های آب و بروز مشکلاتی شده است.

"مرتضی مهدوی کیا" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه منابع آبی به عنوان مهمترین عامل توسعه پایدار در هر منطقه تلقی می‌شوند، افزود: اجماع مسئولان و آگاه سازی مردم، ابزار مهمی جهت استفاده بهینه از منابع آبی و ذخیره سازی آن برای نسل‌های آینده است.

وی تصریح کرد: سال های گذشته از منابع آبی زیر زمینی استفاده بی‌رویه شده و اکنون نیز روند استفاده از این منابع در بخش‌های مختلف سرعت گرفته است در حالی که بارش‌ها جوابگوی مصرف کنونی نیست.

فرماندار سلسله خاطرنشان کرد: اقدامات علمی و کارشناسی، مصرف آب بر اساس مجوزهای صادر شده، نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها، مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز ، ترویج فرهنگ صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف نقش بسیار مهمی در مدیریت منابع آبی دارد.

مهدوی کیا با تاکید بر نقش سمن‌ها و مشارکت‌های عمومی در امر حفاظت از منابع آب عنوان کرد: دشت الشتر یکی از حاصلخیزترین و بی نظیرترین دشت های لرستان است که سالانه محصولات کشاورزی مهم و استراتژیکی از آن برداشت می شود بنابراین باید نهایت تلاش را جهت حفظ و رونق منابع آبی و خاکی این دشت به کار برد.

به گفته وی براساس مصوبات شورای حفاظت از منابع آب استان،  نصب کنتور حجمی هوشمند برای تمامی چاه های کشاورزی و صنعتی الزامی است.

وی گفت: ۴۳۳ حلقه چاه کشاورزی و صنعتی در شهرستان سلسله مجوز دارند که  ۱۱۰ حلقه از آنها صنعتی و مابقی کشاورزی هستند که تنها ۱۲ حلقه از آنها تاکنون برای نصب کنتور هوشمند اقدام کرده اند.

شهرستان سلسله دارای ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۱۲ هزار هکتار آن ها آبی، ۲۵ هزار هکتار دیم و ۴ هزار هکتار نیز باغات است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha